ארה"ב: לא נסיג את כוחותינו מעיראק

שר ההגנה האמריקאי הבהיר כי ארצו לא מתכוונת להסיג את חייליה מהמדינה המשוסעת, על רקע חיסולו של קאסם סולימאני, זאת לאחר שטיוטת מכתב בו נאמר כי הכוחות האמריקאים ייסוגו דלפה לרשת 'רויטרס'

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/20 07:27 י בטבת התשפ

ארה"ב: לא נסיג את כוחותינו מעיראק
חיילים אמריקאים בעיראק. ארכיון, צילום: shutterstock

לארצות הברית אין כוונה להסיג את כוחותיה מעיראק. כך הבהיר אמש (ב') שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, לאחר שברשת 'רויטרס' פורסם מכתב, שיועד לראש הממשלה העיראקי, בו נאמר כי כוחות צבא ארה"ב יעזבו את עיראק, לאחר החלטת הפרלמנט העיראקי שדרשה זאת.

"כלל לא התקבלה החלטתה לעזוב את עיראק, אין תכנית כזאת על הפרק", אמר אספר. "אני לא יודע מה מקור המכתב, ואנחנו מנסים לברר מהיכן הוא הגיע. אולם לא התקבלה החלטה לעזוב את עיראק. נקודה".

הגנרל מארק מילי, מפקד צבא ארה"ב, אישר את קיומו של המכתב, אך טען כי מדובר בטיוטה שדלפה בטעות, וכי היא "נוסחה ברשלנות".

דונאלד טראמפ. מקבל גיבוי מסעודייה

דונאלד טראמפצילום: shutterstock

על המכתב, שפורסם כאמור ברשת רויטרס, חתום מפקד הכוח האמריקאי בעיראק, הגנרל וויליאם סילי, ונאמר בו: "להגנת ריבונות הרפובליקה של עיראק, וכמו שהתבקשנו על ידי הפרלמנט העיראקי וראש הממשלה, כוח המשימה המשותף המשולב יציב מחדש את כוחותיו במהלך הימים והשבועות הקרובים לקראת התקדמות". הוא אמור היה להישלח אל עאדיל עבד אל-מהדי, ראש ממשלת עיראק.

הפרלמנט העיראקי קרא לסיום הנוכחות הצבאית האמריקאית בעיראק לאחר חיסולו של מפקד כוח אל-קדס, קאסם סולימאני, בתחילת השבוע. הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, היה עדין פחות ממפקדי צבאו, ואיים ללא יותר מדי גינונים: "יש לנו בסיס צבאי שנבנה במדינה במיליארדי דולרים, וכוחותינו לא יעזבו אלא אם בגדאד תשלם לנו על כך", עוד הוסיף: "נטיל עליהם סנקציות כאלה שהם מעולם לא ראו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן