שר האוצר אישר: הפחתת המכס על ייבוא חמאה - לא תבוטל

השר ישראל כ"ץ החליט שלא לבטל את הפחתת המכס על ייבוא החמאה, ולהמשיך את הייבוא של מוצרי חלב מחו"ל. מוקדם יותר דרש שר החקלאות אלון שוסטר לעצור את ייבוא החמאה ללא מכס

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 17:58 כז באייר התשפ

שר האוצר אישר: הפחתת המכס על ייבוא חמאה - לא תבוטל
חמאה, צילום: pixabay

מחירי החמאה לא יעלו. שר האוצר ישראל כ"ץ אישר היום (ה') את המשך הייבוא והתחרות בענף החלב, במטרה להביא להוזלת מחירי מוצרי חלב והורדת יוקר המחייה לאזרחי מדינת ישראל.

בהודעה מטעם שר האוצר נאמר כי "בהמשך למדיניות שמוביל שר האוצר להוזלת יוקר המחייה, החליט שר האוצר שלא לבטל את הפחתת המכס על יבוא חמאה מחו"ל". השר כ"ץ אמר כי "כפי שפעלתי למען אזרחי ישראל ברפורמת השמיים הפתוחים וברפורמה להגדלת התחרות בנמלי הים, שביצעתי למרות ההתנגדויות הרבות, ולאחר שבחנתי את כלל האפשרויות שעמדו בפני, בחרתי שוב באזרחי ישראל שמתמודדים עם יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה ולכן החלטתי לאפשר יבוא חופשי ללא הגבלות מס נוספות".

כזכור, מוקדם יותר דרש שר החקלאות, אלון שוסטר, מכ"ץ, להטיל מס על ייבוא מוצרי החלב והחמאה. שוסטר ביקש מכ"ץ לדון מחדש בהחלטה "לפתיחה גורפת ובלתי מידתית לייבוא חמאה", כלשונו. בהודעה מטעמו נאמר כי בהתייעצות עם הגורמים המקצועיים במשרדו, נודע לשר כי החלטה זו, שהתקבלה על ידי שר האוצר הקודם, עלולה לפגוע גם בצרכנים וגם ביצרנים של ענף החלב. השר שוסטר הצהיר עם כניסתו לתפקיד כי יפעל לשמור על כוחות הייצור המקומי, ברוח מורשתו של מייסד המדינה דוד בן-גוריון, ובתום התדיינות עם גורמים מקצועיים שונים במשרד החקלאות, כותב שוסטר במכתבו שהוא "סבור כי ישנן חלופות ראויות לפתיחה הגורפת, חלופות שתאפשרנה צריכה סדירה של תוצרת מקומית, איכותית, במחיר סביר."