נתניהו בוחן: מענק נוסף לפני החגים

המענק מיועד בעיקר לשכבות החלשות. עוד בודקים האם המענקים שמועברים השבוע אכן סייעו להגברת צריכה מקומית או שמא נספגו בחשבונות הבנק

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 21:54 יג באב התשפ

נתניהו בוחן: מענק נוסף לפני החגים
מענק נוסף לפני החגים? אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

האם נקבל מענק נוסף לפני החגים? צוות במשרד ראש הממשלה בוחן הצעה להעביר מענק נוסף לכלל האזרחים ובדגש על השכבות החלשות לפני חגי תשרי. את הצוות מוביל יועצו הכלכלי של נתניהו פרופ' אבי שמחון. 

הצוות מתכנן לבדוק האם המענקים שעוברים השבוע מסייעים לצריכה מקומית או שנספגים בחשבונות הבנק של האזרחים. במענק הבא מתכננים בממשלה להעביר מענק גדול במיוחד בערב ראש השנה לשכבות החלשות, ומענק קטן יותר לשאר האזרחים. עוד כוונה היא לנצל את נתוני חשבונות הבנק שהמוסד לביטוח לאומי אוסף בימים אלו כדי לייעל את העברת הכספים במענק הבא. 


(נתניהו על אישור תכנית המענקים הנוכחית)

"אנחנו לא נחים לרגע", אמר היום ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "שר האוצר ואני, פרופ' שמחון והיועצים הכלכליים שלנו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אנחנו נביא עוד ועוד תכניות, עוד ועוד כסף לאזרחי ישראל והעסקים כדי להניע את הכלכלה".

ביומיים הקרובים יועברו המענקים בפעימה השנייה אחרי שהפעימה הראשונה הייתה ביום ראשון וכוונה לילדים. הפעם יחולקו המענקים לאזרחים הבוגרים, רווקים ובעלי משפחות כאחד, שיקבלו 750 שקלים לחשבונות הבנק שלהם.