הכרזה דרמטית: ארה"ב תכיר כי ההתיישבות ביו"ש אינה בלתי חוקית

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, צפוי להכריז בשעות הקרובות כי ארצות הברית מכירה בכך שהיישובים היהודיים ביהודה ושומרון אינם מהווים הפרה של החוק הבינלאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/19 20:24 כ בחשון התשפ

הכרזה דרמטית: ארה"ב תכיר כי ההתיישבות ביו"ש אינה בלתי חוקית
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צילום: shutterstock

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, צפוי להכריז הערב (ב') כי ארצו אינה מתייחסת להתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון כהפרה של החוק הבינלאומי. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

מדובר בשינוי דרמטי ביחסה של ארה"ב להתיישבות, ולמעשה תבטל את חוות הדעת המשפטית של מחלקת המדינה, שניתנה בשנת 1978, לפיה "יישובים בשטח כבוש" אינם חוקיים.

יש להדגיש כי לא מדובר בהכרה בריבונות ישראלית, או אפילו בכך שההתיישבות הינה חוקית, ופומפאו אף יאמר כנראה כי אין מדובר בנקיטת עמדה אמריקאית לטובת ההתיישבות ביו"ש. על פי הדיווח, פומפאו צפוי להצהיר כי "כל שאלה משפטית חייבת להיות מוכרעת על ידי בית דין ישראלי ולא על ידינו". בטיוטה של הודעת מזכיר המדינה, שהובאה בדיווח, נכתב: "האמת המרה היא שלעולם לא יהיה פתרון משפטי לסכסוך בין ישראל לפלסטינים, והוויכוח מי צודק ומי טועה על סמך החוק הבין-לאומי לא יביא לשלום".

שרים וח"כים בימין וראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון מיהרו לברך על ההחלטה, כאשר המשותף לכל הברכות והתגובות היתה הקריאה לראש הממשלה ולממשלת ישראל להחיל את הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן