"בקעת הירדן זו התחלה נכונה": ביו"ש מברכים את נתניהו

ראשי מועצות ברחבי יהודה ושומרון בירכו את ראש הממשלה נתניהו על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על כלל היישובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/19 19:38 י באלול התשעט

"בקעת הירדן זו התחלה נכונה": ביו"ש מברכים את נתניהו
בקעת הירדן, צילום: פלאש 90

לאחר הצהרת נתניהו על כוונתו להחיל את החוק הישראלי על כלל היישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ראשי מועצות בירכו את ראש הממשלה על הצהרה הדרמטית.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הכריז כי הצהרתו של נתניהו היא רגע מכונן: "הכרזת ראש הממשלה היא רגע מכונן בעצמאות ישראל. החלת הריבונות בבקעת הירדן היא צעד היסטורי ואנו מברכים על כך. זהו חייב להיות הצעד הראשון שאחריו יבואו צעדים אמיצים נוספים, ואנו מצפים שהם ימומשו מיד לאחר הבחירות. אין שום סיבה בעולם שאזרחי יהודה ושומרון ימשיכו לחיות כאזרחים סוג ב' במדינת ישראל ולכן המלאכה חייבת להיות מושלמת והריבונות חייבת להיות מוחלת בבנימין ובכל מרחבי יהודה ושומרון."

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן מיהר לברך את ראש הממשלה על הבשורה:"החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון בכלל וגוש עציון בפרט הינה הגשמת חלום. חלומם של מייסדי ההתיישבות גיבורי העם שמסרו את נפשם במלחמת העצמאות, וחלומנו אנו, היושבים בהר הטוב הזה בשליחות האומה. בקעת הירדן זו התחלה נכונה ואנחנו מתייחסים לזה כתחילת הדרך. 52 שנות ממשל צבאי ביהודה ושומרון  מתחילות היום את תהליך סיומן בפתיחתו של פרק חדש, נכון יותר וצודק יותר, שבהכרח ישנה את המציאות לטובה. הפרק היחיד שיכול להמשיך את סדרת שובו של העם לארצו. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא זו בלבד שהכיר בנחיצות המהלך ומבצע אותו, אלא גם גורם לאומות העולם בדמות הממשל האמריקאי להכיר בו ובכך להצטרף לעם ישראל במשימתו ההיסטורית. בעקבות בקעת הירדן חייב לבוא התור של גוש עציון ולאחר מכן של שאר חבלי המולדת. זהו צו השעה. ישנם מבקרים רבים למהלך משמאלה של המפה הפוליטית שלנו ויש הסוברים שראש הממשלה רק עושה פוליטיקה. אנחנו מאמינים שבנימין נתניהו עושה היום הסטוריה!"

גם שי אלון, ראש מועצת בית אל, התייחס להצהרת ראש הממשלה: "אחרי עשרות שנים, אנחנו יכולים לראות אור בקצה המנהרה. החיים ביהודה ושומרון הפכו למציאות בשטח שאין חזרה ממנה ולכן ראוי מאוד לספח ולהחיל ריבונות כאן.  ביהודה ושומרון חיים חצי מיליון יהודים. משלמים מיסים, מתגייסים לצבא, מתנדבים בעמותות השונות וכן גם גדלים על ערכי המולדת ההיסטוריה והמורשת שלנו כאן. לא מתביישים בזה.  אני רוצה לברך את ראש הממשלה שהחליט להעלות את הנושא שלנו לסדר היום הציבורי. זהו יום חג ביהודה ושומרון". 

בתגובה להצהרת הריבונות אומר יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון: "אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו החשובה והמתבקשת להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. לאחר ירושלים ורמת הגולן הגיע העת לקבע את זכותנו ההיסטורית ולתקן עוולה מתמשכת גם בבקעת הירדן השער לארץ ישראל דרכה נכנסו אבותינו לארץ לאחר ארבעים שנות נדודים במדבר. אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק בבקעת הירדן ולתקף את אמירתו מלפני שבוע כי יחיל את החוק הישראלי גם על יתר חבלי התנ"ך- שטחי יהודה ושומרון הנמצאים באותו המעמד".

מועצת יש"ע מיהרו גם הם לברך את נתניהו: "מדובר במהלך חשוב מאוד שההתיישבות ציפתה לו מאז הקמתה. אירוע היסטורי לאחר יובל שנים עם בשורה חסרת תקדים למדינת ישראל - ריבונות היא חזון ההתיישבות והעתיד להעמקת הנוכחות שלנו באזור. מועצת יש"ע מברכת את ראש הממשלה על ההכרזה ההיסטורית, אשר מציבה את ההתיישבות כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

גם בתנועת הריבונות בירכו על כוונתו של ראש הממשלה להחיל את הריבונות הישראלית: "זהו מהלך שמניח את הגולל על רעיון העוועים של הקמת מדינה ערבית נוספת בלב הארץ ומוכיח כי נתניהו מודע לכובד המשא ההיסטורי המונח על כתפיו ואת יכולותיו לזהות שעת כושר היסטורית-מדינית. כך היה בהעלאת השגרירות לירושלים, כך בגולן וכך כעת בבקעת הירדן". לזאת מוסיפה תנועת הריבונות ומדגישה כי ריבונות בבקעת הירדן חייבת להיות צעד נוסף ומשמעותי לקראת המהלך השלם של החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון ולא חלק מעסקה הכוללת ויתורים ונסיגות בחבלי ארץ אחרים."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן