ההתיישבות הצעירה: שר הביטחון גנץ תומך בהסדרה

עשרות נציגי הישובים הצעירים הקימו היום מיצג מול ישיבת הממשלה וזכו לתמיכה רחבה משרים וחברי כנסת שהגיעו לתמוך. השרה ינקלביץ': "שר הביטחון גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה". השרה רגב הגיבה: "אם השר גנץ איתנו זה הזמן. כשרוצים הדברים קורים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/11/20 15:46 יג בכסלו התשפא

ההתיישבות הצעירה: שר הביטחון גנץ תומך בהסדרה
השרה ינקלביץ', היום, צילום: פורופ התיישבות צעירה

עשרות נציגים מהיישובים הצעירים הקימו הבוקר (א'), מול משרד ראש הממשלה, מיצג עם עשרות שלטי יישובים ומספרי התושבים והילדים בכל אחד מהם. המיצג הינו חלק מקמפיין "מסדירים. מחליטים. נותנים לנו חיים" הדורש ממשלת ישראל להעביר החלטה להסדרת היישובים הצעירים אשר תאפשר לתושביהם חיים נורמליים ולקבל חיבור לתשתיות חשמל, מים ואינטרנט, מרכיבי ביטחון ועוד. 

אל המיצג הגיעו שרים וחברי כנסת ובהם, שרי הליכוד צחי הנגבי, זאב אלקין ומירי רגב. מכחול לבן הגיעה השרה עומר ינקלביץ' שהציגה את עמדת יו"ר כחול לבן השר בני גנץ. שרי ש"ס אריה דרעי, יעקב אביטן, סגן השר משולם נהרי וח"כ מיכאל מלכיאלי וכן שר ירושלים מורשת השר רפי פרץ מהבית היהודי. המהלך נתמך גם על ידי חברי הכנסת מסיעות ימינה וישראל ביתנו אשר חתמו על מכתב חברי הכנסת, כך שלמעשה מדובר בהסכמה חוצת מפלגות.

שר ההתיישבות, צחי הנגבי, אמר למתיישבים: "כשעליתי לדוכן ולאחר שיצאתי מראש הממשלה וכשאמרתי שאנחנו מתכוונים להביא הצעת החלטה כדי שהיא תהיה נגד עיני הממשלה זה לא היה רק התקווה הפרטית שלי אלא גם העמדה של ראש הממשלה. כמובן זאת לא ממשלה רגילה אבל אנחנו לא מתכוונים לסטות מהמחוייבות להביא את הנושא לדיון בממשלה בתקווה שנבהיר לשותפינו שמדובר בקונצנזוס".

צילום: פורום התיישבות צעירה

 

הנגבי הזכיר את השרים אהוד ברק שהיה חבר בצוות השרים שקיבל החלטה להסדיר את היישובים וכן את השרה ציפי לבני שהייתה שרת המשפטים האחראית לתשובת המדינה לבג"ץ כי המדינה מתכוונת להסדיר את ההתיישבות.

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ, הגיעה למיצג והודיעה דרמטית כי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה:  "חלוצים יקרים, חשוב לי לומר שהגעתי לתמוך בכם ולעמוד לצדכם במאבק הצודק שלכם. חשוב לי גם לומר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים. מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל. נעשה כל אשר ביכולתנו כדי לסייע לכם".

שר הפנים, אריה דרעי, הסכים כי מדובר בחלון הזדמנויות קצר: "בעז"ה אני יכול להגיד לכם שבשבוע שחלף הרבה מאוד שעות הקדשתי לנושא הזה, אני מכיר כל יישוב. ישבתי עם חברינו זמביש ואחרים במשך שעות כדי לחפש פתרון ואיך להביא את זה בצורה המהירה ביותר ולהגיע להסכמה גם מבחוץ וגם מבפנים אצלנו בממשלה היפה והגדולה הזאת. אני מסכים שאנחנו בחלון זמן מאוד קצר שצריך לנצל אותו".

שרת התחבורה, מירי רגב, הגיבה דבריה של השרה ינקלביץ': "אם השרה ינקבליץ' אמרה שהשר בני גנץ איתנו - זה הזמן. בא ניקח את הצעת המחליטים נעביר את זה לעומר שתאשר ששר הביטחון אכן מקבל את זה. שמיכאל ביטון אכן מקבל את זה ונעלה את ביחד לישיבת ממשלה. כשרוצים הדברים קורים". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן