אלימות ב'קומי אורי': שני חשודים נעצרו

במשטרה אומרים כי תושבים במאחז תקפו שוטרים באלימות, כשהמתיישבים במקום טוענים כי דווקא המשטרה היא זו שהייתה אלימה כלפיהם | צפו בתיעוד מהאירועים במקום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/11/20 09:59 ט בכסלו התשפא

אלימות ב'קומי אורי': שני חשודים נעצרו
הרכב ב'קומי אורי', צילום: דוברות המשטרה

אלימות הלילה (ד') במאחז 'קומי אורי' הסמוך ליצהר. התושבים והמשטרה מאשימים אלה את אלה בהפעלת האלימות, ומה שבטוח הוא ששני תושבים נעצרו בטענה לתקיפת שוטרים. במשטרה אומרים במסגרת פעילות כוחות מג"ב לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי" שגזרת יצהר, הגיע במהלך הלילה רכב לאחת מהחסימות. למרות שהלוחמים סימנו לו לעצור הוא התעלם מהם, הסיט את רכבו וניסה לחמוק תוך פגיעה ברגלו של אחד הלוחמים ובגדר בצד השביל. הלוחם שנפצע באורח קל טופל במקום ולא נדרש לפינוי רפואי. 

האירוע ב'קומי אורי' הלילהצילום: דוברות המשטרה

הלוחם שתיעד את ההתרחשות הותקף על ידי החשוד שצעק לעברו "מה אתה מצלם, אני אשבור לך את הפלאפון" ובמהלך הניסיון של הלוחמים לעצור אותו וכתוצאה מההתנגדות האלימה שלו הוא נפצע בפניו. 

עוד אמרו במשטרה כי לאחר המעצר, החלו עשרות רעולי פנים לחסום את צירי היציאה עם אבנים ורכבים בכדי למנוע מהלוחמים להוציאו מהאזור ולהעבירו לתחנת המשטרה לחקירה. חשוד נוסף, תושב "קומי אורי" שחסם בגופו את הרכב המשטרתי של מג"ב ובו העצור, נעצר אף הוא בגין הפרעה לשוטרים וניסיון למנוע מהם להעביר את העצור לחקירה. בפעילות נעצרו 2 חשודים לחקירת המשטרה והיום הם יובאו לדיון הארכת מעצרם.

האירוע ב'קומי אורי' הלילהצילום: דוברות המשטרה

במשטרה מבהירים כי כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף ובניגוד לטענות של המקומיים, רכבו של החשוד פגע בגדר בניסיון לחמוק מהבדיקה והוא זה שהחל לתקוף גם את הלוחמים בטרם נעצר.

מנגד, תושבי המאחז טוענים כי המשטרה החלה בהפעלת האלימות נגדם. לטענת המתיישבים, תושב ששב לביתו בשעת לילה נחסם בכניסה לגבעה בידי כוחות משטרה המוצבים במקום. לאחר כמה שניות של בידוק, הזיזו השוטרים את הגיפ שחסם את הכביש המוביל לגבעה ואפשרו לתושב לעבור. כשהחל התושב לנסוע, חזר הגיפ המשטרתי ונגח בעוצמה ברכבו. 
הרכב איבד שליטה והוסט אל מחוץ לכביש ונעמד על אחת האבנים שהיו בסמוך.

עוד מספרים במאחז כי לאחר שיצא התושב מרכבו והחל דין ודברים מול השוטרים שהיו במקום, התנפלו עליו שוטרי המג"ב, היכו אותו באלימות בפניו ופלג גופו העליון, אזקו אותו והוא נלקח למעצר לעיני אשתו וילדיו. בעקבות האירוע חשו למקום רבים מתושבי הגבעה כדי לתעד את אלימות השוטרים, תושב גבעת תקומה הסמוכה, שחש למקום כדי לתעד את האלימות, נעצר אף הוא באלימות בידי השוטרים ונלקח לתחנת המשטרה.

תושבי קומי אורי מסרו: "לא יתכן שתושב יחזור לביתו בשעת לילה ויותקף הוא ורכבו בידי שוטרים, השוטרים לא הסתפקו בהתעללות אלא אף עצרו אותו והפכו את הקורבן לתוקף. האירוע הזה מצטרף לשלל אירועים שהתרחשו בגבעה בשנה האחרונה, לבד ממצור משטרתי שמוטל על הגבעה ומונע מאיתנו לנהל שגרת חיים תקינה. 
אנו דורשים במיידי מאלוף הפיקוד, הוצא את השוטרים האלימים מהגבעה והסר את המצור המשטרתי שמוטל על הגבעה כבר למעלה משנה".