החלת הריבונות: המקומות הקדושים שעלולים להישאר בחוץ

קבר רחל, מערת המכפלה, קבר יוסף, מחוץ למפת הריבונות. יוסי דגן: "לא נוכל לאפשר הפקרת המקומות הקדושים. זה יהיה הבזיון של הדור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 19:46 כה בסיון התשפ

החלת הריבונות: המקומות הקדושים שעלולים להישאר בחוץ
יוסי דגן בקבר יוסף, צילום: רועי חדי

קבר יוסף, מערת המכפלה וקבר רחל נמצאים בשלב זה מחוץ למפת הריבונות, כך מסתמן על פי המפות המתגבשות. כידוע, מערת המכפלה בה קבורים על פי המסורת האבות והאמהות הקדושים וכך גם קבר רחל שהפך לרבים סמל של שיבת עם ישראל לארצו, וכן קבר יוסף אליו נוהרים יהודים מכל העולם לתפילות, כל אלו עלולים להישאר בחוץ.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "זה דבר שאנחנו לא יכולים ולא מוכנים לקבל אותו. המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי. לא ייתכן שיופקרו על ידי ממשלה לאומית. ושום ממשלה ישראלית באשר היא. זוהי הפקרה של אושיות היסוד הבסיסיות ביותר של העם היהודי ושל שיבת ציון. רחל יוסף ומערת המכפלה לא יופקרו".

מועצה אזורית שומרון יצאה לפני כ 3 שבועות בקמפיין בדרישה להחלת ריבונות ללא הכרה במדינה פלסטינית וללא השארת ישובים מבודדים. כמו כן פרסמה המועצה האזורית בנימין סרטון הסברה של ראש המועצה. ישראל גנץ מצביע על מספר נקודות בתכנית המאה שמעלות כי יש סכנה לא מבוטלת מהסכמת ישראל לריבונות כפי שהיא מונחת כיום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן