פורום ציון וירושלים בליכוד: "תוכנית המאה גוזרת עלינו דעיכה, פינוי וקמילה"

קבוצת פעילי ליכוד המונה כאלף פעילים המזוהים עם ההתיישבות, בפנייה לראש הממשלה: "אל תאפשר מצב בו אלפי משפחות בעשרות ישובים מוצאות את עצמן מבודדות בלב מדינת אויב, ממש כמו ישובי גוש קטיף"      

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/20 16:24 כג בסיון התשפ

פורום ציון וירושלים בליכוד: "תוכנית המאה גוזרת עלינו דעיכה, פינוי וקמילה"
צילום: ללא קרדיט

מייסדי "פורום ציון וירושלים" - קבוצת פעילי ליכוד המונה כאלף פעילים המזוהים עם ההתיישבות, שיגרו אמש (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב הם מפצירים בראש הממשלה שלא להכניס עשרות ישובים לבידוד ולניתוק: "אל תאפשר מצב בו אלפי משפחות בעשרות ישובים מוצאים את עצמם מבודדים בעומק שטח עוין בלב מדינת אויב ממש כמו ישובי גוש קטיף".   

הקבוצה נוסדה על ידי עשרות פעילים מיו"ש ומחוצה לה, ומונה כאלף מתפקדים ופעילים פעילים מההתיישבות ומרחבי הארץ. הקבוצה נקראת "פורום ציון וירושלים" ומובילים אותה עורכי הדין דורון ניר צבי ואביחי בוארון. ראשי הפורום אמרו: "הרי כולנו יודעים מה תוחלת החיים של ישובים מבודדים בלב שטח עוין וכולנו זוכרים איך נגמרה סאגת גוש קטיף. הרי לא מן הנמנע שגם על מדינה זו ישתלט החמאס ומה אז יעשו אותם תושבי ישובים מבודדים?!"

בפורום מבהירים כי הפעם מדובר בעשרות ישובים, חלקם גדולים וותיקים: תקוע, נוקדים, מעלה עמוס, כרמי צור, תלם, אדורה, בית חגי, פני חבר, טנא, שמעה, סנסנה, אשכול, נבן, ורד יריחו, מכמש, עלמון, פסגות, בית אל, עפרה, כוכב השחר, רימונים, עטרת, חלמיש, דולב, טלמון, עלי, מגדלים, איתמר, יצהר, הר ברכה, אלון מורה, חיננית, דותן, חרמש, סלעית, אבני חפץ ועוד.

עוד אמרו ראשי הפורום: "קיווינו בכל לב, שתכנית טראמפ נושאת בכנפיה בשורה לצמיחת הישוב היהודי ביהודה ושומרון. תקוותינו נכזבה כיוון שעל פי מתווה התכנית הנוכחי, עבורנו אין בתכנית שלום, צמיחה ושגשוג – תוכנית המאה גוזרת עלנו דעיכה, פינוי וקמילה".

במכתבם מציינים הפעילים שאם יוכנסו סייגים לתכנית שתכליתם שימור היכולת לקדם בשנים הבאות את המפעל ההתיישבותי, "או אז נוכל לסמוך את ידינו על התכנית ולתת למהלך רוח גבית". בין הסייגים אותם מונים הפעילים הם: השטח הבנוי הפלסטיני יישאר בידי הרשות הפלסטינית. השטח הבנוי הישראלי יישאר בידי ישראל ברצף טריטוריאלי. השטח הפתוח שנתון במחלוקת יוקפא לשנים הקרובות, למעט השטח סביב הישובים; לא יהיו ישובים יהודים מבודדים ולא יהיו מובלעות; ייווצר רצף טריטוריאלי בין כל הישובים היהודיים ביו"ש; סביב הישובים הישראלים תהיה רצועת בטחון; כל הצירים בהם נוסעים ישראליים יישארו בריבונות ובניהול ישראל.

 בסיום מכתבם מציינים הפעילים כי 29.7% מתושבי יו"ש הצביעו בבחירות האחרונות לליכוד. "אם ממשלת הליכוד בראשותך, תיישם את תכנית טראמפ כהווייתה יהיה זה משבר חמור בין תושבי יו"ש לליכוד, משבר דוגמת זה שחווינו לאחר ההתנתקות שבוצעה על ידי אריאל שרון. את משבר האמון הזה הליכוד לא יוכל לשקם – אל תנהג מנהג של שרון שלא שעה לתחינות ולאזהרות המתיישבים".

"לסיכום", כותבים חברי הקבוצה, "כאנשי ליכוד, כתושבי יו"ש וכמי שפעלו ללא לאות לבחירתך, אנו דורשים ממך להימנע מאימוץ תכנית המאה בתנאיה הנוכחיים, אלא אם כן ישופרו תנאים אלו כמפורט.  
"בהתאמה, אנו קוראים להחיל ריבונות על בקעת הירדן בלבד, באופן מלא ומידי תוך הסתמכות על הקונצנזוס הישראלי בנושא".


להורדת הקובץ