ראש מכון פוע"ה סופד לרב קנייבסקי: ברכתו הייתה דלק לזוגות המצפים לילדים

הרב מנחם בורשטיין, סופד למנהיג הזרם החרדי-ליטאי שהלך לעולמו, ומספר כי למרות שהתנגד להפריית מבחנה, עדיין נתן מענה לפניות מכון פוע"ה והתרגש רבות משאלות ובקשות של זוגות חשוכי פרי בטן

חדשות כיפה הרב מנחם בורשטיין 20/03/22 12:43 יז באדר ב'

ראש מכון פוע"ה סופד לרב קנייבסקי: ברכתו הייתה דלק לזוגות המצפים לילדים
הרב בורשטיין, צילום: מוטי לוריא מכון פוע"ה

זכיתי שנים רבות ליהנות מאורו והדרכותיו של הרב קנייבסקי זצ"ל. זכיתי לקבל מענה בנושאים שבהלכה ובהשקפה. על אף התנגדותו הנחרצת להפריית מבחנה, שכן לפיו לא זאת הדרך המתאימה על פי היהדות. למרות דעתו בעניין, זכינו למענה לעיתים בכתב ולעיתים דרך עוזריו המסורים. 

גדלותו התבטאה גם בכך שעל אף שאנו במכון עושים דבר שהוא מתנגד לו בכל תוקף, הוא לא התנגד לפעילות המכון. הרב קנייבסקי היה מאוד ענייני וחד. הוא לא אמר חלילה שמדובר באיסור תורה, אלא שזו לא הדרך. שאלתי אותו בעבר, עד כמה צריך להתאמץ כדי ללדת ילדים?

תשובתו הייתה: "כל מה שמותר לעשות על פי ההלכה". הרב הבין מאוד לליבם של חשוכי ילדים והיה תמיד מברך אותם, זה היה מרומם אותם מאוד. ברכה שלו, בכמה מילים מחזקות, הייתה דלק של ממש לזוג המצפה לילדים. 

הוא התרגש מאוד לשמוע על נשים שאינן שומרות תורה ומצוות המבקשת לקבל היתרים מסויימים בענייני טהרת המשפחה. או אישה המתעקשת לשמור על טהרת המשפחה בעוד בעלה לא תומך במהלך. היו דברים שהוא התיר והיו דברים שהוא אמר בצער שקשה לו להתיר. הוא היה אומר "אוי, אוי, אני לא יכול".

ברמה האישית אני גם התעסקתי רבות בנושאי המקדש, שמיטה ובמצוות התלויות בארץ ואף זכיתי לחבר ספרים בנושאים אלו. כשהיו לי שאלות בנושאים הנ"ל, השיב הרב בצורה חדה וסדורה כאילו למד את הסוגיה רק הבוקר. היה לו ידע עצום ובקיאות ענקית בהלכה ובתורה. גם גיסו הרב יצחק זילברשטיין שיבדל לחיים ארוכים, איתו אנו נועצים רבות היה עונה לנו שהוא לא יכול לתת לנו תשובה סופית עד שהוא לא מתייעץ עם גיסו הרב קנייבסקי זצ"ל.  

אבידה גדולה לעם ישראל כולו. בהמשך הדרכותיו ננוחם. יהי זכרו ברוך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן