עתירה לבג"ץ: לפתוח את ימי הסיירות עבור נשים

ארבע צעירות העומדות לפני גיוס דורשות מבג"ץ שיורה לצה"ל להסביר מדוע ימי המיונים לסיירות העילית של חטיבות השדה לא נפתחות עבור נשים: "עניין פסול העומד בניגוד לעקרון שוויון ההזדמנויות ובניגוד לחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 10:38 כו באייר התשפ

עתירה לבג"ץ: לפתוח את ימי הסיירות עבור נשים
לוחמת בצה"ל. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. אביר סולטן

'ימי הסיירות' ייפתחו לנשים? ארבע צעירות, העומדות לפני גיוסן לצה"ל, הגישו הבוקר (ד') עתירה לבג"ץ, בה הן דורשות מהרמטכ"ל לפתוח את ימי הסיירות, בהם מתקיימים מבחנים ליחידות השדה של צה"ל - סיירות חטיבות החי"ר, דובדבן, מטכ"ל ושייטת 13 - עבור נשים.

בעתירה שהגישו נדרש צה"ל להסביר מדוע נשים לא יכולות להתקבל לסיירות במסגרת המיון הקיים כיום: "מדוע תפקידי הלוחמה ביחידות המובחרות סגורים באופן קטגורי בפני נשים, עניין פסול העומד בניגוד לעקרון שוויון ההזדמנויות ובניגוד לחוק". נכתב בעתירה.

אחת העותרות, מיקה קליגר, אמרה בראיון לחדשות 12: "אני רוצה שיבינו שאנחנו לא פה סתם כדי לעשות דווקא או ללכת נגד, אנחנו פה כי אנחנו רוצות לתרום ואנחנו רוצות להתנדב. הצבא צריך לראות את ההזדמנות החשובה הזאת שנשים ישרתו בכל היחידות, זה יעשה שירות תודעתי ענק בכל תחומי החיים".

מור לידאני, עותרת נוספת, הוסיפה: "אנחנו לא מבקשות שישנו את התנאים עבורנו, אלא רק שייתנו לנו לנסות ואם נתאים אז שייקחו אותנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן