הירי ממשיך: ישראל חוסמת את המעברים מעזה, הלימודים בעוטף יבוטלו

לאחר שעשרות רקטות נורו מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. למרות כי הוכרזה הפסקת אש ב-22:00, בג'יהאד האיסלמי מכחישים ומוסיפים לירות. הרשויות בעוטף עזה החליטו שמחר לא יתקיימו לימודים ביישובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 22:57 כט בשבט התשפ

הירי ממשיך: ישראל חוסמת את המעברים מעזה, הלימודים בעוטף יבוטלו
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

האם הירי בדרום ממשיך: הערב (ב') כלי תקשורת פלסטיני דיווח כי הפסקת האש בין ישראל לעזה תיכנס לתוקפה בשעה 22:00, בעקבות הסכם שלפיו משלחת שתמנה נציגים מחמאס, הג'יהאד האיסלאמי. אך הג'יהאד האיסלאמי הכחיש דיווח זה בטענה שצה"ל ממשיך לתקוף ברצועה. רבע שעה אחרי תחילת "הפסקת האש" נשמעו אזעקות בשדרות והסביבה, וזוהתה נפילה אחת בתוך ישוב באשכול, סמוך למבנה. נזק קל מרסיסים למבנה. אין נפגעים בגוף.

הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם הערב בפני חיילי המילואים, שלא האמין שהפסקת תצא לתוקפה, הבהיר עוד קודם, כי לא ברור אם הסיבוב הנוכחי הולך או לדעיכה. "אני לא יודע להגיד אם האירוע בעיצומו או בסיומו, אם הוא הולך להסלמה או לדעיכה וסיום. ברורה השבריריות שבה אנו נמצאים והמהירות שבה הגבולות שלנו יכולים להיפרץ, אך אני לא צופה שלשם אנחנו הולכים". הוא הוסיף: "נעשה הכל כדי לעמוד במשימתנו כדי להגן על אזרחי עוטף עזה. במקרה הזה, נעשה הכל כדי למנוע מהם את תחושת חוסר הביטחון וכמובן להגן עליהם בכל צורה ודרך שרק אפשר".

בשל המשך הירי הלימודים בשדרות ובמועצות האזוריות בעוטף עזה - שער הנגב, שדות נגב, אשכול וחוף אשקלון לא יתקיימו מחר. כך הוחלט בתום הערכת מצב של ראשי רשויות העוטף עם גורמי הצבא ופיקוד העורף. עוד הודיעה ישראל על סגירת כל המעברים לרצועת עזה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט הכנסת ציוד הומניטארי חיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג יצומצם לחלוטין.

מוקדם יותר אחרי הצהריים סמוך לשעה 16:30 פגעה רקטה בבית בנתיבות, אין נפגעים. מוקדם יותר נשמעה אזעקה באזור התעשייה הדרומי באשקלון, ולאחר מכן רקטה התפוצצה בשטח פתוח מול העיר. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד. כמו כן נשמעו אזעקות גם בכמה יישובים באזור אשכול. זה קרה לאחר כשעתיים וחצי ללא רקטות ויירוטים. במקביל הועברה הפגייה בבית החולים ברזילי בעיר למרחב מוגן. באשקלון, בנתיבות, בשדרות וביישובים נוספים לא למדו היום.

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו שבע עמדות צבאיות של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. עוד הוסיף כי במהלך היום עד לשעה 18:00 זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לישראל. עוד נמסר כי לאחר תחקור עמודים אחוזי היירוט על כ-90% מהשיגורים, בהתרם למדיניות היירוט.

בשל המצב החמור ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד. נתניהו: ״אתמול תקפנו בכמה זירות - תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים. אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור.״

אחרי לילה ובוקר שקטים אך מתוחים - הירי מרצועת עזה התחדש. סמוך לשעה 12:00 בצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות והסביבה. בהמשך דיווח צה"ל על 14רקטות שנורו לעבר ישראל, 12 מתוכן יורטו באמצעות מערכת כיפת ברזל. בהמשך מסר דובר צה"ל כי בתגובה לחידוש הירי, מטוסי חיל האוויר תקפו יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

לא דווח על נפגעי גוף כתוצאה מהירי, אישה אחת נפגעת חרדה. מעיריית שדרות נמסר: "בהמשך למטחים האחרונים, אין דיווח על נפילות ברחבי העיר. במספר מוקדים רסיסי מיירטים. אין נפגעים בגוף ואין נזק". בהמשך נמסר דווח על נפילה אחת בחצר בית. ונפילה נוספת בגן משחקים. כמו כן דווח על פגיעה ישירה בישיבת ההסדר "אפיקי דעת" בשדרות, אין נפגעים.

בנוסף, אותרה נפילה בשטחים פתוחים של קיבוץ ניר עם. בנוסף, רסיסים של יירוטים נחתו ברחבי קיבוץ ניר עם. נזק נגרם לרכוש. 

ראש הממשלה נתניהו התראיין בגלי צה"ל בזמן הירי והגיב: "הבהרתי לחמאס כי אם לא ירה על הסוררים בעזה אנחנו נירה בו. אני מדבר על מלחמה". עוד אמר ראש הממשלה: "אני לא ממהר למלחמות כי אני שומר על חיילי ישראל, אבל החמאס צריך לדעת שזה יכול לקרות בכל רגע".

מכונית שנפגעה מרסיסים בקיבוץ ניר עם

מכונית שנפגעה מרסיסים בקיבוץ ניר עםצילום: דוברות ניר עם

מדובר צה"ל נמסר: "זוהו שישה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו חמישה שיגורים".

כזכור, אתמול במהלך אחר הצהריים והערב נורו עשרות רקטות לעבר הדרום. בלילה תקף צה"ל יעדים של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ובסוריה. הלימודים בעוטף עזה ובאשקלון לא התקיימו הבוקר, וכבישים רבים בעוטף נסגרו, כמו גם קו הרכבת.

גן ילדים בשדרות שנפגע מרסיסי רקטה

גן ילדים בשדרות שנפגע מרסיסי רקטהצילום: דוברות המשטרה

חבלני משטרת ישראל טיפלו במהלך השעה האחרונה בכמה זירות בעיר בשדרות,בינהן גן משחקים,
בהן נמצאו רסיסים כתוצאה מנפילות ויירוטים.
החבלנים אספו את הממצאים להמשך טיפול שלהם.

בד-בבד, מבקשת המשטרה לרענן את הנחיות הבטיחות לציבור:

  • בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. 
  • חל איסור להתקרב לזירת אירוע. יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה.
  • בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום.
  • הישמעות להנחיות אלו, מצילה חיים!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן