הרב צבי טאו תומך במחאת חומש: "לדרוש את המובן מאליו"

לקראת הפגנה מול מול משרד ראש הממשלה, כותב הרב טאו על ישיבת חומש: "אזרו עוז לעורר את הלבבות להפגין ברחובה של עיר לדרוש את המובן מאליו שלא ליתן פרס לטרור ושלא לעקור את אחיזתנו בחומש"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/01/22 10:30 יא בשבט התשפב

הרב צבי טאו תומך במחאת חומש: "לדרוש את המובן מאליו"
הרב טאו בחומש, צילום: ישיבת חומש

במלאות שלושים יום להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד, צפויה להתקיים הערב בשעה 18:30 הפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ההפגנה מתקיימת כחלק ממאהל המחאה שהקימו ראשי הרשויות ביו"ש במקום בדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות, ושלא להפקיר את אדמות הלאום ביו"ש ובנגב.

במכתב שמוציא הבוקר (ה') נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, קורא הרב לציבור להגיע ולהשתתף בהפגנה "ברצוני לחזק את ידיהם של תלמידי ישיבת חומש אשר מקיימים במסירות נפש ממש את לימוד התורה הקדושה ואת ההתיישבות בחבל ארץ קדוש ויקר זה ופועלים להרמת רוח ישראל בימים אלו, אשר אורות וצללים משמשים בערבוביה. והם מקיימים בעצמם ממש את הדרכת חכמינו במשנה באבות  "כך היא דרכה של תורה, פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן ובתורה אתה עמל", כותב הרב טאו במכתבו.

במהלך המכתב מוסיף הרב כי "והנה אזרו עוז תלמידי חומש וברצונם לרומם עמם את כלל אחינו בית ישראל ולעורר את הלבבות להפגין ברחובה של עיר ולדרוש את המובן מאליו שלא ליתן פרס לטרור ושלא לעקור ח’’ו את אחיזתינו בחומש ת’’ו, אלא אדרבא לאפשר לתלמידי הישיבה להתנחל בחומש ולחזק את אחיזת עם ישראל במקום. על כך מצווה גדולה לסייע בידם ולהצטרף לעושי מצווה ולבוא להפגין עמם ברחובה של עיר".

קריאתו של הרב טאו מצטרפת לקריאה שהוציא אתמול יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, שקרא אף הוא לציבור לצאת ולהגיע להפגנה "בישיבה בחומש לומדים בגבורה בשמחה ובתנאים קשים טובי בנינו" אמר הרב דרוקמן. לדברי הרב, "המחשבה להרוס חלילה את הישיבה לאחר הרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי״ד דוקרת את הלב, מכאיבה עד מאוד ומהווה פרס לטרור. לא יעלה על הדעת לפגוע בישיבה בחומש. אני קורא לציבור להשתתף במחאה כנגד הפגיעה בישיבה בחומש ולסייע ביד אנשי חומש היקרים בפעילותם המבורכת", מדובר בקריאה חסרת תקדים, שכן לראשונה מזה שנים רבות קורא הרב לציבור לצאת להפגנת מחאה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן