איילה חסון נגד היועמ"ש: "ביקשתי תגובה"

איילה חסון תוקפת את היועץ המשפטי לממשלה על תגובתו שהאשימה אותה באי בקשת תגובה לפרסום על הדיונים בעניינו, בו נטען כי ביקש מפרקליט המדינה לשנות את עילת סגירת התיק ל"חוסר אשמה", "ביקשתי תגובה", אמרה חסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/20 08:02 כב בסיון התשפ

איילה חסון נגד היועמ"ש: "ביקשתי תגובה"
מנדלבליט. ביקש לשנות את עילת סגירת התיק?, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

לאחר שפרסמה במהלך השבת כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש מפרקליט המדינה, הכפוף לו, לשנות בדיעבד את עילת סגירת תיקו, לעילת "חוסר אשמה", וכן העובדה שפרקליט המדינה החליט שלא לקבל החלטה בעניין. איילה חסון תקפה אמש (שבת) את היועמ"ש שטען כי היא לא ביקשה ממנו תגובה - ופרסמה צילום מסך מהווטסאפ עם הדובר שלו. חסון הודיע כי ביקשה את התגובה כבר ביום חמישי בבוקר וכי היא התקבלה ותשודר.

נזכיר כי דבריה מגיעים בשל פרסומה של הודעה חריגה מטעם מנדלבליט כבר ביום שישי, הטוענת שאמורה להתפרסם כתבה על היועץ המשפטי לממשלה במהלך השבת וכי לא התקבלה בקשה לתגובה לכך אצל נשוא הכתבה, מנדלבליט.

בהודעתו של מנדלבליט נאמר: "מפרסומים שונים למדנו כי מתוכננת היום כתבה הנוגעת ליועץ המשפטי לממשלה. אין זו הפעם הראשונה שבה פרסום של אותה עיתונאית אינו מקיים סטנדרטים עיתונאיים בסיסיים, והוא נעשה מבלי שהדברים הובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה לצורך הסבר או תגובה".

במשרד המשפטים הוסיפו כי: "במצב דברים זה, אין באפשרותו של ד"ר מנדלבליט להגיב לטענות שאינן ידועות לו, ושישודרו במהלך השבת. אולם, לנוכח הפרסום על כך שהכתבה היום תעסוק בין היתר במכתב שנשלח מטעם בא כוחו אל פרקליט המדינה דאז, מצורפת פעם נוספת התייחסותו של היועץ המשפטי לממשלה לחקירתו, כפי שכבר פורסמה לידיעתכם בעבר על מנת למנוע פרסומים שגויים וחלקיים".

"המסמך הוגש מטעמו של ד"ר מנדלבליט בשעתו לוועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, כב' השופט אשר גרוניס, ומאוחר יותר הוגש על ידו גם לבג"ץ במסגרת תשובתו לעתירות שהוגשו נגד מינויו לתפקיד היועמ"ש לממשלה, והוא כולל את תמצית טענותיו של ד"ר מנדלבליט לגבי השתלשלות העניינים שהובילה לחשד נגדו, עניין אשר בסופו של דבר כידוע הסתיים בקביעה של הרכב שופטי בג"ץ פה אחד כי לא נפל רבב בהתנהלותו".

"נזכיר כי טענותיו אלו של מנדלבליט לא עמדו בפני פרקליטות המדינה במסגרת הדיונים אודות גניזת תיק החקירה בעניינו וגיבוש החלטת היועץ המשפטי לממשלה דאז בנושא, אך עמדו כאמור בפני ועדת האיתור ושופטי בג״צ".

לגבי עילת סגירת תיק החקירה נגד מנדלבליט נמסר: "עוד נציין כי הפרקליטות הבהירה בעבר במענה לפרסומים שונים כי לאחר ובעקבות פסק דינו של בג"ץ בעניין מינויו של ד״ר מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כלל הגורמים הבכירים שעסקו בנושא סברו כי העילה המתאימה לסגירת התיק בנסיבות שנוצרו היא חוסר אשמה".

"נוכח תפקידו של ד"ר מנדלבליט כיועמ"ש המכהן, ניתנה חוות דעת של הגורמים הרלוונטיים שקבעה כי אין מקום להעביר לרישום החלטה פורמלית בעניין, ע"י כל גורם הכפוף ליועמ"ש".