נתניהו לראשי מועצת יש"ע: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית"

לאחר הביקורת על כך שלא זכו לפגישות עמו - נפגש היום נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע. נתניהו עדכן במהלך הפגישה כי הדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים: "סוכם על המשך הידברות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 08:24 י בסיון התשפ

נתניהו לראשי מועצת יש"ע: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית"
צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

אחרי שעתיים של ויכוחים בטונים גבוהים, הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין לבין ראשי מועצת יש"ע. נתניהו עדכן את ראשי המועצות והרשויות על הצעדים הבאים לקראת החלת ריבונות במסגרת תכנית המאה, שעל פי דבריו, אמורה להתרחש בעוד כחודש. נתניהו אמר בפגישה: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". נתניהו חזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תכנית טראמפ. עוד עדכן כי הדיונים עם האמריקנים נמשכים. לסיום קראו נתניהו ולוין לראשי המועצות והרשויות ביהודה ושומרון לתמוך במהלך.

ח"כ תמר זנדברג הגיבה על פגישת נתניהו וראשי מועצת יש"ע: "נתניהו ממשיך לפזר שמן ברחבי המזרח התיכון כמו פירומן חסר מעצורים. החזון המשיחי והמטורף הזה שהיה הזייתם של בודדים, הפך לתכנית מילוט של אדם שלצורך בריחה ממשפטו מקריב את מדינת ישראל על מזבח ההתנחלויות". 

הפגישה של נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע מגיעה לאחר שאתמול קיימה רשימת ימינה ישיבת סיעה יחד עם ראשי המועצות ולאחר שנשמעה ביקרות רבה על כך שנתניהו לא נפגש עמם. בימינה ובמועצת יש"ע חוששים כי חלק מפרטי תכנית המאה של טראמפ יובילו לפינוי ישובים והקמת מדינה פלשתינית.  

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני אמר אתמול: "אני מודה מאוד לחברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד, שקיבלו אותנו הנה להגיע לישיבת הסיעה לדבר על מתווה טראמפ ועל מהלך הריבונות. אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר לא תודה לתכנית טראמפ ולמדינה פלסטינית וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר - לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל".