הקורונה במערכת החינוך. הרשימה המעודכנת

כ-2,180 תלמידי התיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות בעיר חדרה ייכנסו לבידוד לאחר שאחת מהתלמידות נדבקה בקורונה. גם במועצה האזורית מטה בנימין נמצאו מספר מקרים חדשים של הדבקות במערכת החינוך

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/20 13:53 ט בסיון התשפ

הקורונה במערכת החינוך. הרשימה המעודכנת
אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הגל השני של הקורונה כבר כאן? במערכת החינוך ממשיכים להשבית בתי ספר בהם נמצא כי מי מהתלמידים או אנשי הצוות נמצאו חיוביים לנגיף. הבוקר (שני) פורסם כי 2,180 תלמידים ואנשי צוות מהתיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות בחדרה ייכנסו לבידוד, זאת לאחר שתלמידה בכיתה ז' בבית הספר נדבקה בקורונה לאחר שבאה במגע עם חולה. מצבה של התלמידה טוב.

העירייה: "בסיום הערכת מצב שקיים, ראש העיר עם משרד החינוך מערכת הבריאות וסגל בית הספר הוחלט ליתר ביטחון לסגור את בית הספר ולצאת לבידוד. כרגע מתקיימות שיחות של צוותי החינוך עם התלמידים ובסיומן התלמידים ישוחררו לביתם". עיריית חדרה מקדמת תהליך לבדיקת תלמידי בית הספר ובהמשך אף תתקבל החלטה לגבי המשך הלמידה במוסד.

ביישוב ענתות שבמועצה אזורית מטה בנימין כמה תלמידים נמצאו חיוביים. בישוב נוסף במועצה, כפר אדומים, נמצאה תלמידה אחת חיובית לנגיף. שניהם במצב טוב. 

כזכור, בירושלים התיכונים הימלפרב ופלך הצטרפו לגמנסיה העברית ולא יקיימו לימודים במוסדות החינוך שלהן. הבוקר פרסמנו כי בבית הספר 'אופק' בגבעת זאב אחד מאנשי הצוות במוסד אובחן כחיובי לנגיף. בתגובה, כינס ראש המועצה יוסי אברהמי בלשכתו ישיבת חירום, ולאחר התייעצות עם גורמי רפואה ואנשי משרד החינוך הורה ראש המועצה על סגירת ביה"ס החל מהיום (שני), ועד ליום רביעי הקרוב. 278 תלמידים ו-35 מורים נדרשו להיכנס לבידוד.

עוד בירושלים: תלמידת כיתה ד' בבית ספר "עמיטל" אובחנה היום כחיובית לנגיף. כתוצאה מכך, תלמידות כמה כיתות בשכבה נכנסו לבידוד, וכך גם חלק מצוות המורים.

בבאר שבע עולה החשד כי התגלו שני מקרים של קורונה בשני בתי ספר בעיר: 175 תלמידים ו-13 עובדי הוראה בבית ספר מקיף נכנסו אמש לבידוד עד יום שלישי ה-9/6, בעקבות חשש שאחת מתלמידות בית הספר נדבקה. כמו כן, 32 תלמידי כיתה ב' בבית ספר יסודי בעיר, שלושה אשי צוות ו-30 ילדי גן באותו מוסד, ייכנסו לבידוד עקב חשש להדבקה.

באשדוד 100 תלמידות מבית יעקב נכנסו לבידוד לאחר שמורה בכיתות הנמוכות נמצאה חיובית לקורונה. ראש העיר הורה לסגור את בית הספר.

רשימת בתי ספר ברחבי הארץ בהם התגלו חולים מאומתים חדשים:

  • בתי ספר בירושלים:

    הגמנסיה העברית -  160 חולים
    הרטמן - חולה אחד
    תיכון לאומנויות - חולה אחד
    המסורתי - חולה אחד
    זלמן ארן - חולה אחד
    תל"י גאולים - חולה אחד
    נופרים - חולה אחד
    גן שפה הר חומה - חולה אחד
    אמית אלתור – 2 חולים
    תלמוד תורה חכמת שלמה חרדי – 2 חולים
    אבני שלמה חרדי – חולה אחד
    מרכז נוער אמית – חולה אחד
    קרית נוער – חולה אחד
    סאלד – 8 חשודים כחולים
    גן עופרים – חולה אחד
    אופק בגבעת זאב – חולה אחד
    יצחק נבון ברחובות – 2 חולים

  • בתי ספר בשאר חלקי הארץ:

    בית החינוך צופית בדרום השרון – 2 חולים
    גן שופר ברמלה – חולה אחד
    אולפן בבת ים – חולה אחד
    גן סוס בבת ים – חולה אחד
    תיכון שזר בבת ים – חולה אחד
    אורט מילטון בבת ים – חולה אחד
    אהוד מנור באור יהודה – חולה אחד
    גן נרקיס באור יהודה – חולה אחד
    גן סיסים בתל אביב – חולה אחד
    מעלות חנה בתל אביב – חולה אחד
    תורת יעקב בבני ברק – חולה אחד
    תפארת תמר בבני ברק – חולה אחד (שלא ביקר בגן)
    קציר בחולון – חולה אחד
    הר טוב בצרעה – חולה אחד
    הרב תחומי בחדרה - תלמידה אחת