בשל שמירת השבת אדלשטיין נעדר מההצהרה הערב

שר הבריאות החדש נעדר מההצהרה המשותפת של ראש הממשלה ושרי האוצר והחינוך, זאת בשל סמיכות ההצהרה לצאת השבת. "בשל חשיבות רבה בעדכון אזרחי ישראל מיד בצאת השבת, העדיף לא לעכב את מסיבת העיתונאים עד להגעתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/20 21:54 ז בסיון התשפ

בשל שמירת השבת אדלשטיין נעדר מההצהרה הערב
שר הבריאות יולי אדלשטיין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מוקדם יותר הערב (ש') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ, ושר החינוך יואב גלנט מסרו הצהרה בנוגע לשינויים שיערכו עקב מצב התפשטות הקורונה בארץ. מי שבלט בהעדרו הוא שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין, וזאת בשל היותו שומר שבת ולא רצה לדחות את ההצהרה מיד עם צאת השבת, גם אם לא יהיה נוכח בה. מנגד הודיע כי בשל פיקוח הנפש שבדבר היה מעורב בקבלת ההחלטות ובדיונים שנערכו בשבת.

בהצהרת משרד הבריאות לתקשורת נמסר: "שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה באופן שוטף במהלך החג והשבת את אנשי משרדו באשר לטיפול בעליית מספר החולים בקורונה. כמו כן השתתף בכל ההתייעצויות עם ראש הממשלה, על אף היותו שומר שבת. זאת מפאת עיקרון 'פיקוח נפש'". על היעדרותו נמסר: "שר הבריאות ראה חשיבות רבה בעדכון אזרחי ישראל מיד בצאת השבת ולכן העדיף לא לעכב את מסיבת העיתונאים עד להגעתו".

בהצהרה המשותפת מסר ראש הממשלה כי "יש התרופפות במשמעת" בשמירת ההנחיות שנועדו למנוע הדבקה נוספת. נתניהו הזהיר כי אם לא ישמרו על ההנחיות: "לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות. הימים הקרובים הם ימי מבחן, לראות האם יש כאן שינוי מגמה שיחייב שינוי מדיניות".