ארבע לשכות, אדם אחד: גנץ מקים משרד "ראש ממשלה חלופי"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יקים את משרד ראש הממשלה החלופי, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. המשמעות: מנכ"ל, לשכה נוספת, יועצים. מליונים לקופת המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 08:02 כג באייר התשפ

ארבע לשכות, אדם אחד: גנץ מקים משרד "ראש ממשלה חלופי"
בני גנץ, צילום: יח"צ

על פי ההסכמים הקואליציונים בין הליכוד לכחול לבן, יורשה יו"ר כחול לבן ושר הביטחון המיועד, בני גנץ, לפתוח לשכה חדשה גם במשרד ראש הממשלה, מתוקף תפקידו כראש ממשלה חלופי.

המשרד, שעלותו נאמדת במיליוני שקלים, יכלול מנכ״ל, לשכה ויועצים, "הכל כדי לנהל את מחצית הממשלה שברשותו אבל גם כדי לצרוב בתודעה שגם הוא ראש ממשלה", דיווח העיתונאי עקיבא נוביק בחדשות 13. על פי דיווחים שונים, המיועד לעמוד בראש המשרד הוא הוד בצר, מקורבו של גנץ. 

המשמעות: לבני גנץ תהיינה ארבע לשכות: בכנסת, בכחול לבן, במשרד הבטחון ובמשרד ראש הממשלה החליפי. "זה נחוץ כדי לנהל חצי ממשלה", אמרו אנשיו, "יש לו שרים לעבוד מולם, לקבל החלטות ממשלה ולבחון אותן. כל מה שראש ממשלה עושה ולא קשור למשרד הביטחון". 

בתוך כך, השלים גנץ את סבב חלוקת התיקים במפלגתו, והממשלה תוצג לכנסת בשעות הצהריים, לאחר סיומו של נתניהו לחלק את התפקידים בליכוד. בינתיים, הודיע נתניהו על מינוי של השר גלנץ לתפקיד שר החינוך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן