פרשת הרב טל: רבנים בכירים מבקשים להתרחק ממוסדות הרב

רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו מכתב בו הם חושפים פרשה נוספת בה מעורב לכאורה הרב שמואל טל מיד בנימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/20 16:19 יז בטבת התשפ

פרשת הרב טל: רבנים בכירים מבקשים להתרחק ממוסדות הרב
הרב שמואל טל, צילום: ישיבת תורת החיים

רבנים בכירים בציונות הדתית יוצאים במכתב חריף נגד הרב שמואל טל, ראש מוסדות "תורת החיים" וטוענים נגדו כי התנהגותו מחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל.

במכתב שעליו חתומים הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יהושע שפירא, הרב יעקב אריאל והרב אליקים לבנון. כותבים הרבנים: "בעקבות הגילויים החדשים בפרשיית הרב טל, על קשריו האינטמיים והמכוערים עם אישה נשואה מעובדות הישיבה, המצטרפים לקשר הרומנטי הפסול עם אשת איש לעוד מעשים מכוערים, אנו חוזרים על הראשונות. התנהגותו של הרב טל מחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל"

עוד הוסיפו הרבנים: "הרב טל אינו ראוי להמשיך ללמד ולחנך תלמידים ותלמידות בישראל ומהווה דמות חינוכית שלילית וחל איסור מוחלט ללמוד בכל מוסדותיו. וכבר אמרו חכמים: "אם הרב דומה למלאך ה' צבאות-יבקשו תורה מפיהו, ואם לאו-אל יבקשו תורה מפיהו" 
וחתמו:" שומר נפשו ונפש בניו ובנותיו, ירחק מהרב טל וממוסודותיו"

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: ללא

עו"ד עופר ברטל מסר את תגובתו לפרסום: מצער מאד לקרוא, שרבנים נשואי פנים חותמים על מכתב, מבלי שבררו את העובדות כהלכה. לכל הפחות היה מקום לקרוא לרב טל אליהם, לשאול, לחקור ולבדוק – שמא יש לו תשובה ניצחת לטענות שהועלו נגדו. כך לצערנו לא נעשה. אפילו האישה בה מדברים הרבנים – אשר מכחישה את העובדות לחלוטין, לא נשאלה. כך נמצאו הם שופכים את דמה של האישה ואת דמו של כבוד הרב טל לשווא. ”טוֹב שֵׁם, מִשֶּׁמֶן טוֹב;" נאמר בספר קוהלת ולא בכדי נאמר. יודעים הרבנים, שבחתימתם על המכתב ובהסכמתם לעשות כן ללא ברור העובדות – נוצרת מציאות שמתחלל שם שמים ומתבזה תורת ישראל. לא כל שכן הדברים נכונים, נוכח ידיעתם על כך, שמחשבו של כבוד הרב נבדק על ידי בית דין לפני כחצי שנה ולא נמצא בו דבר שיכול להעיד על דברים דומים. כך אמר בה"ד הנכבד בעניין: "בנידון השמועות שהופצו בעניין קשרים פסולים בין הרב טל לבין נשים אחרות – מכל מה שעלה בידינו לברר בין מתוך העדויות, ובין מתוך החומר שבמחשב וכל ההתכתבויות הנ"ל, לא נמצא סימוכין לדברים אלו."  עוד נאמר על ידי בה"ד: "ביה"ד מיצר על שפיכות דמים שנעשתה ע"י אנשים בלתי אחראים, בהוצאת שם-רע, ומעתה כל המשך העיסוק בפרשה זו יש בו משום הכיעור והדומה לו." כך נאמר לאחר חקירה ודרישה, שכללה את בדיקת כל חומר המחשב של כבוד הרב. אנו סמוכים ובטוחים, שאם היו החותמים חוקרים ודורשים כפי מעשי בית הדין – לא היו חותמים על מעשה הכיעור ועל מכתב הבלע". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן