מוטי בן שבת ז"ל קפץ לשיטפון, הציל משפחה ולא שרד: "גיבור ישראל"

מוטי בן שבת בן ה-38 הוא ההרוג בשיטפונות כוחות ההצלה מצאו את גופתו של הגבר בן ה-32 שנעדר בהתהפכות רכב בהצפות בנהריה האיש שניסה לסייע לאחרים שהיו תקועים בשיטפונות, טבע בעצמו. הוא אותר ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" בנהריה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 15:48 יא בטבת התשפ

מוטי בן שבת ז"ל קפץ לשיטפון, הציל משפחה ולא שרד: "גיבור ישראל"
הצפות בנהריה, צילום: משרד 'לסקר את יעקב'

מוטי בן שבת בן ה-38, שניסה לחלץ בני משפחה בשיטפונות בנהריה, טבע בצהריים (ד') למוות. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. במקביל, צה"ל שלח משאיות על מנת לחלץ תושבים שנתקעו בעיר. בעכו הונחו הורי הילדים בגנים ובצהרונים להקדים את איסופם ממוסדות החינוך.

כוחות ההצלה חיפשו אחריו מאז שעות הצהריים ומספר שעות אחר כך הוא אותר ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" בנהריה. מוקדם יותר איתרו בעיר כוחות הצלה ארבעה גברים נעדרים לאחר ששני כלי רכב נסחפו בזרם. 

שר החינוך, הרב רפי פרץ, ספד למוטי בן שבת: "גיבור ישראל. לא לחם בקרב או זינק אל מחבלים. מוטי בן שבת ראה היום משפחה טובעת בנחל שעלה על גדותיו בנהריה ולא חשב פעמיים וקפץ להציל אותם במחיר קשה ונורא של חייו. מסירות נפש במלוא מובן המילה", כתב הרב פרץ בטוויטר והוסיף: "יהי זכרך ברוך מוטי, נזכור את תושייתך ואומץ ליבך. עם ישראל מצדיע לך".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, הביע את תנחומיו למשפחתו של בן שבת. "הבחור גיבור. הלך לחלץ משפחה ולצערנו נסחף. מותו נקבע בשטח, אני הלכתי והשתתפתי במאמצי ההחייאה, אי-אפשר היה לעשות כבר כלום. אנחנו נחזק אותה, זה אסון כבד לעיר", אמר.

צירי תנועה רבים נחסמו בעיר, הן באזור בית החולים בכביש 89, הן בכניסה מכביש 4, והן ברחובות המרכזיים בעיר, לרבות שדרות הגעתון וכל אזור מרכז העיר. במשטרה מדגישים כי יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במקום, להימנע מכניסה לצירים מוצפים וכן להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. עוד מדגישים כי מי שלא נדרש לנוע בצירים הנושקים למוקדי ההצפות, לא להגיע לאזור ולא לסכן את עצמו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן