חוק המצלמות לא עבר בכנסת

במסגרת הצבעה שמית נפלה הצעת חוק המצלמות על פיקוח הבחירות. מוקדם יותר היום אמר יו"ר ישראל ביתנו כי מדובר בחוק שיבוש הבחירות - חוק גניבת הבחירות

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/09/19 12:45 ט באלול התשעט

חוק המצלמות לא עבר בכנסת
צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

הצלחה או כישלון? הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), דנה הבוקר (ב') בבקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק הבחירות לכנסת. אולם, בקשת הממשלה להקדמת הדיון בחוק המצלמות נפלה לאור שוויון 12 בהצבעה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לקדם את חוק המצלמות, על אף התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. על פי טענות מפלגת הליכוד, ישנם זיופים רבים בקלפיות, בעיקר באזורי הצבעה ערבים. 

קולות רבים נשמעו במערכת הפוליטית על ההצעה להעביר את החוק שיזם הליכוד. לא מעט גורמים פוליטיים טוענים כי מדובר בעוד ספין של נתניהו, על מנת להציג עצמו כקורבן. מוקדם יותר היום, אמר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כי ברמה עקרונית ישראל ביתנו מאוד תומכת בפיקוח על הבחירות, הצבת מצלמות, אבל בישראל ביתנו הדגישו כי הם תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות על-ידי גורם ממלכתי. "אנחנו בעד הצבת מצלמות גם במגזר הערבי, גם במגזר החרדי, גם בחיפה, גם בתל אביב וגם בבאר שבע", אמר הבוקר ליברמן.

נתניהו

מה הוא העדיף, שהחוק יעבור או לא? נתניהוצילום: פלאש 90. הדס פרוש

"מה שעושה נתניהו זה לא חוק פיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות - חוק גניבת הבחירות.
זה צריך להיות ברור, הרי הוא לא במקרה מדבר על המגזר הערבי כי מבחינתו המצלמות במגזר הערבי זה תחליף ל״ערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים״ ואנחנו זוכרים איך אחרי ״הערבים נוהרים לאוטובוסים״ נתניהו הזמין את כל אותם ערבים והתנצל. אותו דבר מתוכנן גם הפעם, ברור שנתניהו מתואם עם איימן עודה, ברור שיש תיאום מוחלט בין הליכוד לרשימה המשותפת. שני הגורמים היחידים שמרוויחים מכל ההתכתשות הזו הם הרשימה המשותפת והליכוד".