הרב עמאר במתקפה על להט"בים דתיים: "שיזרקו את הכיפה. פושעי ישראל"

הרב הראשי לירושלים נשמע אומר בכנס באשדוד, ביחס לקהילה הגאה, כי "יש אנשים שקוראים לעצמם דתיים שגם נפלו בפח הזה. יותר טוב שיזרקו את השבת ויגלו את פניהם האמתיות". ארגוני הקהילה הדתית הגאה: "מילים חמורות. ירושלים שלנו, לא פחות משהיא שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/19 08:29 כ בתמוז התשעט

הרב עמאר במתקפה על להט"בים דתיים: "שיזרקו את הכיפה. פושעי ישראל"
הרב עמאר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר, תקף בסוף השבוע האחרון בכנס באשדוד את הלהט"בים הדתיים אותם כינה "פושעי ישראל".

בכנס, שהקלטה ממנו פורסמה אמש ב'כאן', אמר הרב עמאר ביחס לקהילת הלהט"ב כי "יש אנשים שקוראים לעצמם דתיים שגם נפלו בפח הזה. הם לא דתיים. יותר טוב שיזרקו את הכיפה ואת השבת ויגלו את פניהם האמיתיות. הם פושעי ישראל בגופם".

בנוגע לאפשרות שטיפולי המרה יכולים להצליח לאדם לשנות את נטייתו המינית אמר כי "כל אחד יכול להתגבר, לא צריך לא המרה ולא פסיכולוג ולא שטויות. צריך רק יראת שמיים, רק אמונה בה' להתגבר".

מארגוני הקהילה הדתית הגאה אמרו בתגובה כי "כדתיים ודתיות לא ברור לנו מאיפה שואב הרב את הכוח לדחוק אותנו מחוץ ליהדות? מאיפה התעוזה לבקש מאיתנו לוותר על שמירת השבת ובכך לוותר על הזהות הדתית שלנו?".

לדבריהם, "'ובחרת בחיים' זה הציווי שניתן לנו. 'טיפולי המרה' שמוצעים לנו רק פוגעים בנו, ואנו בוחרים ובוחרות לחיות. הרב עמאר, במילים החמורות שלך קראת למשפחות שלנו להקיא אותנו מתוך הבית ומתוך הקהילות שלנו. אנו מצפים ממרא דאתרא להיות איש תורה וחסד, אוהב שלום ורודף שלום, לנהוג בדרך ארץ ואהבת אדם ולחזור בו מדבריו. אנחנו קוראים וקוראות לקהילות הדתיות להמשיך ולהכיל אותנו, חברי וחברות הקהילה הדתית הגאה, שהן אהבת ה' והן אהבתנו נמצאות בנו, ודרות בכפיפה אחת. שנאמר: "שלא נבוש ולא ניכלם לעולם ועד".

מצעד הגאווה בירושלים

"מילים חמורות". ארכיון: מצעד הגאווה בירושליםצילום: גילי יערי/פלאש 90

מהבית הפתוח בירושלים נמסר כי הם ימשיכו "להילחם על ירושלים שלנו, לא פחות משהיא שלך. לא משנה כמה תנסה להמשיך ולדחוק אותנו - אנחנו כאן כדי להישאר, על מנת להפוך את ירושלים לעיר שבה כל אדם יכול לחיות את חייו בחופשיות ולפי דרכו. אנו קוראים לך לחזור בך מדבריך החמורים. אנו מחויבים להמשיך ולהיאבק, למען הציבור הדתי-הגאה, למען ירושלים ולמען החברה הישראלית בכללותה".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), שהיה לראש העיר הלהט"ב הראשון בישראל, הוסיף כי "יש כאלה שקוראים לעצמם רבנים. שלמה עמאר הוא בושה לממסד הדתי ולרבנות. יותר טוב שיזרוק את המצנפת והגלימה של הראשון לציון. איזה רב זה ששוכח את "ואהבת לרעך כמוך", 'חביב אדם שנברא בצלם' וכי 'חבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר בצלם אלהים עשה את האדם'. לא ראוי שיהיה הרב הראשי של ירושלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן