גלנט במסר לקרעי: "למי שמשתלח בחיילי צה"ל אין מקום במערכת הציבורית"

שר הביטחון נפגש עם מפקדים בשירות מילואים והתייחס להתבטאותו החריפה של קרעי נגד הסרבנים: "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/03/23 18:53 יד באדר התשפג

גלנט במסר לקרעי: "למי שמשתלח בחיילי צה"ל אין מקום במערכת הציבורית"
צילום: Erik Marmor/Flash90

בשבוע האחרון המערכת סוערת סביב האיומים בסרבנות של משרתי מילואים ושל טייסי מילואים בצה"ל לאחר שטייסי טייסת 69 ואיימו כי הם יחרימו את האימון השבועי שמתקיים מדי יום רביעי ובמקומו יערכו יום עיון בנושא דמוקרטיה. בעקבות הצהרתם, שר התקשורת, שלמה קרעי, התבטא אמש (ב') בחריפות את אנשי המילואים שקראו לסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט ואמר: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

"למי שמשתלח בחיילי צה"ל אין מקום במערכת הציבורית"

בתוך כך, שר הביטחון גלנט נפגש היום (ג') עם מפקדים בשירות מילואים והתייחס למכתבי הסרבנות והמחאה מתוך צה"ל ואנשי המילואים ושלח מסר לקרעי. "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

שר התקשורת שלמה קרעי

שר התקשורת שלמה קרעי צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"המילה 'סרבנות' צריכה להישאר מחוץ לשיח"

כאמור, גלנט התייחס למכתבי הסרבנות והמחאה מתוך צה"ל. "היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה"ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה"ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת", אמר שר הביטחון.

עוד הוסיף ואמר כי הסרבנות מסכנת את המדינה. "המילה 'סרבנות' צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח - מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".