סער בצרות: סילמן, גנאים ורינאוי-זועבי יתנגדו בהצבעה להארכת חוק יו"ש

חברת הכנסת מימינה העבירה מסר לליכוד כי תתנגד בהצבעה עליה אמר סער כי מי שיתנגד בה - מפרק את הממשלה. גם חברי הכנסת ממרצ ורע"מ צפויים להתנגד. המשמעות: החוק ייפול | בקואליציה מעריכים: ניתן לגייס את רע"מ שתצביע בעד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/22 13:38 ז בסיון התשפב

סער בצרות: סילמן, גנאים ורינאוי-זועבי יתנגדו בהצבעה להארכת חוק יו"ש
סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עתיד הממשלה ביהודה ושומרון. חוק הארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון צפוי לעלות היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, הצבעה שייתכן ותכריע האם הממשלה תשרוד משבר נוסף או שמא תקרוס. לחצים מופעלים על מפלגת רע"מ שמתלבטת כיצד להצביע, וכך גם על חברת הכנסת מימינה, עידית סילמן.

מקורביה של סילמן אמרו בתום התייעצות כי בכוונתה להצביע נגד, ב-ynet אף פורסם כי סילמן כתבה כך לליכוד. חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא ריאוי-זועבי החליטה להתנגד בהצבעה, "לא אצביע בעד חידוש התקנות שמנציחות את הכיבוש. המשך הקואליציה חשוב לי, אך אינני יכולה להצביע בעד חוק כזה", כך אמרה לעיתנואי מוחמד מג'אדלה. משמעות ההצבעה של שתי חברות הכנסת היא שהחוק לא יעבור. כמו כן, בקואליציה מעריכים כי ניתן לגייס את רע"מ שתצביע בעד החוק.

חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ אמר ברדיו מכאן כי "אם הממשלה תיפול, זו תהיה הבעיה של סער ובנט. כולם יראו היום איך אצביע". העיתונאי סולימאן מסוודה דיווח כי מאזן גנאים אמר למקורביו לפני ישיבת סיעת רע״מ: "אצביע נגד תקנות יו״ש". 

מוקדם יותר היום, חבר הכנסת יאיר גולן, אמר בגל"צ כי הוא קורא לחבריו להתמקד "באסטרטגיה ולא בטקטיקה. מרצ בעד פרידה מהפלשתינים, השליטה בהם הרסנית לחברה הישראלית, ולכן לא נפתור את זה בוויכוח אם החוק יעבור או לא. עכשיו נכון להעביר את החוק - זה חיוני לתפקוד הממשלה הזאת".