השוטר אמיר ח'ורי נרצח בבני ברק | אביו: "אנחנו משפחה של שוטרים"

שמות שלושה מן הנרצחים בפיגוע בבני ברק הותרו לפרסום: רס"ם אמיר ח'ורי, יעקב שלום והרב אבישי דוד יחזקאל. בפיגוע נרצחו גם שני עובדים זרים | מפכ"ל המשטרה לאביו של השוטר בן ה-32: "בנך הפך למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/03/22 07:31 כז באדר ב'

השוטר אמיר ח'ורי נרצח בבני ברק | אביו: "אנחנו משפחה של שוטרים"
השוטר אמיר ח'ורי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

הותרו לפרסום שלושה משמות הנרצחים בפיגוע הקטלני בבני ברק. רס"ם אמיר ח'ורי, יעקב שלום והרב אבישי דוד יחזקאל. שני עובדים זרים ששמותיהם טרם פורסמו נרצחו גם הם על ידי המחבל המוסלמי.

אמיר ח'ורי ז"ל, בן 32 מנוף הגליל, היה שוטר ביחידת האופנוענים של תחנת בני ברק שבמרחב דן, והוא הניח אחריו הורים, אח ושתי אחיות. יעקב שלום ז"ל, בן 36, הוא תושב בני ברק והוא הניח אחריו אישה וחמישה ילדים.

"בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים"

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי שוחח הלילה עם רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל ולאחר מכן שוחח עם ג'ריס, אביו של אמיר ז"ל. רס"מ ע' סיפר למפכ"ל על שארע ועל חיסול המחבל שהיה חמוש ברוס"ר M-16. 

רנ"צ שבתאי אמר לרס"מ ע': "אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים. אתה ואמיר ז"ל הגעתם במהירות לאירוע והפגנתם חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח בכמה שיותר אזרחים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס"מ אמיר ז"ל". 

רס"מ ע' מצוות האופנועים שחיסל את המחבל:

כאמור, המפכ"ל שוחח בטלפון עם ג'ריס ח'ורי אביו של השוטר אמיר שנרצח במהלך הפעולה ההירואית לחיסול המחבל. ג'יריס, אביו של אמיר ז"ל סיפר למפכ"ל שהם "משפחה של שוטרים" וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. בנוסף ג'ריס סיפר למפכ"ל שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בערך בשעה 18:00 בה סיפר לו אמיר ז"ל שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי. 

"אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז"ל", אמר המפכ"ל. "זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה. משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן