מכה קשה לאיראן: מאות מל"טים הושמדו בתקיפה המיוחסת לישראל

לאחר התקיפה האיראנית באירביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, שכוונה כנגד ישראל, מתפרסמות הערכות כי ישראל השמידה מאות מל"טים איראניים בתקיפה בחודש שעבר. דובר משרד החוץ האמריקאי כינה את המתקפה באירביל "מתקפה שערורייתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 08:26 יב באדר ב'

מכה קשה לאיראן: מאות מל"טים הושמדו בתקיפה המיוחסת לישראל
תהלוכת טילים איראניים, צילום: saeediex / Shutterstock.com

משימה מוצלחת: בתקיפה האווירית שאירעה באיראן באמצע החודש שעבר, נגרם נזק כבד למערך המטוסים ללא טייס, מל"טים, שמפעילים האיראנים. כך מדווח בהארץ. על פי ההערכות נהרסו בהפצצה מאות מל"טים, בגדלים שונים, וכי השלטונות בטהראן מייחסים את התקיפה לישראל. עד כה ישראל לא קיבלה עליה אחריות.

שברי המל"ט שהופל על ידי ישראל

שברי מל"ט שהופל על ידי ישראל צילום: דובר צה"ל

כזכור, לפני כיומיים דווח על מתקפה איראנית בעיראק כאשר לפחות 12 טילים בליסטיים נורו לעבר הקונסוליה האמריקנית באירביל שבצפון עיראק. העיר אירביל היא בירת החבל הכורדי שבצפון עיראק, ולפי גורמי ביטחון אמריקנים ועיראקים, כמה טילים פגעו ישירות בבניין, אך לא נרשמו נפגעים.

לפי הדיווח, התקיפה הייתה נקמה איראנית על הפצצת בסיס המל"טים. דובר משרד החוץ האמריקאי כינה את המתקפה באירביל "מתקפה שערורייתית", אך אמר כי לא נפגעו אמריקאים ולא נגרם נזק למתקנים של ממשלת ארה"ב. לצד זאת, התקשורת באיראן טענה כי התקיפות יועדו ל"בסיסים סודיים של ישראל" לאחר הדיווחים על תקיפות ישראליות.