סדקים בקואליציה מוסי רז מאיים: "אפיל את מתווה אביתר - גם אם זה יפיל את הממשלה"

חבר הכנסת ממרצ תוקף את כוונת ראשי הקואליציה לאשר את מתווה אביתר, זאת לאחר האור הירוק שנתן היועמ"ש היוצא: "לא חושב שאוכל לבלוע צפרדע כזו, זו אחת יותר מדי", אמר רז והסביר: "פוחד לאבד את הבייס"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/22 20:02 א באדר א'

מוסי רז מאיים: "אפיל את מתווה אביתר - גם אם זה יפיל את הממשלה"
מוסי רז, מאיים על יציבות הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם הקואליציה בסכנה? לפי חבר הכנסת מוסי רז ממרצ, התשובה היא כן. הבוקר (ד') פורסם כי מתווה אביתר אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביומו האחרון בתפקיד, זאת לאחר עבודה של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער ושרת הפנים אילת שקד.

בתגובה למהלך, התרעמו מפלגות השמאל בקואליציה ותקפו כי הדבר מסכן את יציבות הממשלה. הגדל לעשות חבר הכנסת רז שאמר הערב בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל כי מדובר עבורו בקו אדום: "לא חושב שאוכל לבלוע צפרדע כזו, זו אחת יותר מדי. אם אני יכול להפיל את אביתר - אעשה זאת, גם אם זה אומר להפיל את הממשלה. זה מסכן את חיילי צה"ל". 

"במה שנוגע לשטחים הכבושים", אמר חבר מרצ, "זו הממשלה הימנית בתולדות ישראל, נתניהו לא היה מאשר בנייה באביתר. אני פוחד מאוד לאבד את הבייס".

אתמול (ג') אמר מוסי רז בריאיון לכיפה: "אם אני אחשוב שיש סיכוי לממשלה טובה יותר ופחות ימנית אני אתמוך בהפלת הממשלה".

מטעם מפלגת העבודה נמסר מוקדם יותר בתגובה רשמית כי "מי שמעוניין בקואליציה יציבה ומתפקדת, שיפעל לפי הסיכומים. מדינת ישראל לא תסלח למי שיפקיר את ביטחונה לטובת מהלכים חד צדדיים והרסניים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן