לאחר שתועד מדלג מעל קורבן: ניצב ג'מאל חכרוש מודיע על פרישתו מהמשטרה

ניצב ג'מאל חכרוש, שתועד כאשר הוא מדלג מעל קורבן רצח, פורש מתפקידו. אמש הוא נפגש עם המפכ"ל והודיע לו על רצונו לפרוש | בדברי הפרידה כתב חכרוש: "חרשתי תלמים, סללתי דרכים לא ידועות, בין המדינה והחברה הערבית"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 11:23 כט בשבט התשפב

לאחר שתועד מדלג מעל קורבן: ניצב ג'מאל חכרוש מודיע על פרישתו מהמשטרה
ניצב ג'מאל חכרוש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הסרטון הקשה שפורסם, בו נראה ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן רצח, חכרוש הודיע על רצונו לסיים את תפקידו. חכרוש נראה יוצא ממפעל ברזל בכפר כנא, כשבחדר המדרגות הוא מועד מעל גבר כבן 35 בשם גאזי אמארה שנדקר כמה דקות קודם לכן במטבח המפעל. חרכוש עזב לכאורה את זירת הרצח מבלי להגיש סיוע. הסרטון פורסם בהארץ.

היום (ב') נודע כי ניצב ג'מאל חכרוש, ראש אגף "סיף", פנה למפכ"ל המשטרה בבקשה לפרוש ממשטרת ישראל לאחר 44 שנות שירות. אתמול (א') נפגש ניצב חכרוש עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי ובפגישתם במטה הארצי בירושלים ביקש ניצב חכרוש לפרוש מתפקידו.

השניים סיכמו על פרישתו המיידית ועל כך שהיום יכנס ניצב חכרוש את שוטריו באגף "סיף" וישוחח עמם. המפכ"ל כיבד את בקשתו, הודה לו על שירותו כפורץ דרך במשטרה וכמי שהוביל תהליכים משמעותיים לקירוב הערבים והיהודים במדינה ואיחל לניצב ג'מאל חכרוש בהצלחה בהמשך הדרך.

חכרוש: "יוצא לדרך חדשה ומסתכל לאחור בגאווה"

לאחר פרישתו כתב חכרוש: "שילוביות ערבי ישראל במדינת ישראל בכלל ובמשטרת ישראל בפרט, הוא רעיון ותהליך גדול יותר מכל אדם. מתן שירותי המשטרה לציבור הערבי הינה משימה חשובה, מקומי בתהליך ההסטורי הזה ידועה ואין מחלוקת על כך. האחריות הכבדה שהמדינה הטילה על כתפי לא ניתנה לי באופן שרירותי, כי אם מתוך אחריות כבדה שאני יכול להוביל מהלך שכזה.

חרשתי תלמים, סללתי דרכים לא ידועות, בין המדינה והחברה הערבית. כאשר אני עומד מול המראה אין בי כל חרטה על דרכי, רבים רואים בי לאורך הדרך כפורץ דרך, ואם השפעתי ולא במעט לתרום לחברה שוויונית וטובה יותר במדינת ישראל דיינו.

מאז מוניתי לניצב פעלתי רבות לשיפור השירות המשטרתי בחברה הערבית כדי לקרבם לקונצנזוס הישראלי. בכל 44 שנים של עשייה בכל תפקיד פיקודי, פעלתי באופן מקצועי ומתוך נאמנות למשטרת ישראל ולערכיי קצין משטרה. הובלתי מהלך משמעותי להקמת אגף לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, אך משימה זו גדולה מעבר לאנשים העוסקים בה. העיסוק הצדדי בשבוע האחרון, עלול לפגוע בעיני במהלך הגדול יותר.

בשל אחריותי האישית, אני מודיע כי החלטתי לפרוש מהמשטרה לאלתר. אין בי חרטה על דרכי, מסע ההשמצות השיטתי פוגע בי ובמשפחתי. קיבלתי החלטה על פרישתי והודעתי על כך למפכ"ל המשטרה. אני יוצא לדרך חדשה ומסתכל לאחור בגאווה עצומה על הקריירה ארוכת השנים. אני בטוח שיש בי את העוצמה הדרושה והמנהיגות לתרום לחברה הערבית ואני מתכוון להמשיך ולפעול לקידום הנושא".

בר לב: "מודה לניצב"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בעקבות הודעתו של ניצב ג׳מאל חכרוש על פרישתו מהמשטרה: ״לניצב חכרוש שמורות זכויות רבות שדבר לא יכול למחוק. הוא היה פורץ דרך ודמות שאפשרה לחברה המוסלמית לחלום ולהעז לשאוף לדרגות הגבוהות ביותר במשטרת ישראל. אני מודה לניצב חכרוש על 44 שנות שירות ציבורי״.

השר הוסיף, ״החלטתו של ניצב חכרוש לפרוש בעקבות התקרית שהובאה לעיני הציבור בימים האחרונים היא ראויה. עבודת צוות הבדיקה שמינה המפכ״ל תמשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא – בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע״.


(הריאיון של חכרוש ב"כאן 11")

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן