אביגדור ליברמן על השפעת הקורונה על המשק: "זה לא סוף העולם"

שר האוצר התייחס למצב הכלכלי המושפע מהתפרצות הגל החמישי של הקורונה והבטיח כי המדינה תפצה על בידוד, גם בקרב עצמאים. "המשק נמצא בתנופה. הכנסות המדינה, לשנת 2021 עמדו על 413 מיליארד שקלים, 19 אחוזים יותר בהשוואה לשנת 2019"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/01/22 15:38 ח בשבט התשפב

אביגדור ליברמן על השפעת הקורונה על המשק: "זה לא סוף העולם"
ליברמן, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

21,501 ישראלים אובחנו אתמול כמאומתים לקורונה ומדובר במספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה. אחת ההשלכות המשמעותיות לכך, מלבד המחלה עצמה, נעוצה בעובדה כי רבים מהישראלים נמצאים בבידוד, הם ובני משפחותיהם, ועל כך אמר היום (ב') שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הסיעה, כי הממשלה ממשיכה עם מתווה הפיצויים לכל מי שיושב בבידוד, "גם לעובדים וגם במקרה של הורים שנשארים בבית עם הילדים, המתווה נמשך מחודש אוגוסט". 

באשר לעצמאים, מתווה הפיצויים על בידוד יחול עליהם ויהיה רטרואקטיבי מחודש יולי 2021. בנוסף, מתווה ההלוואות בערבות המדינה לעסקים ימשך עד חודש פברואר. על פי מתווה הבדיקות החדש, כל מחוסן או מחלים נדרש לבצע זאת עצמאית, "לגבי הבדיקות, כל תלמיד וכל מורה יקבלו 3 ערכות הביתה, ללא צורך בתשלום ויוכלו להיבדק בבית. אנשים מעל גיל 60 יכולים לעשות בדיקות בתחנות המוסדרות כמו מד״א בדיקת אנטיגן ו-pcr חינם". 

"שנת 2021 היא בוודאות השנה הכי טובה במאה 2021 מבחינה כלכלית"

"שנת 2021 היא בוודאות השנה הכי טובה במאה 2021 מבחינה כלכלית. היום החשב הכלכלי נתן נתונים וסיכום של שנת 21, הגרעון ירד ל-%4.5 מ-%11.4, הרבה מתחת לכל התחזיות הכי אופטימיות וזה אומר שהמשק נמצא בתנופה. הכנסות המדינה, לשנת 2021 עמדו על 413 מיליארד שקלים, 19 אחוזים יותר בהשוואה לשנת 2019 שהיא שנת טרום הקורונה שזו אינדיקציה נוספת למה קורה במשק". 

באשר לביקורות הקשות על הממשלה, אמר שר האוצר, "אני ער לזעקה, אני קצת מופתע מכלי התקשורת שמנסים להביא את הציבור לחרדה. מחכים לנו חודשי ינואר-פברואר מאוד לא פשוטים, אך אנחנו ערוכים וזה לא סוף העולם. אנחנו עוקבים במעקב יומי  אחרי כל ענף ואחרי כל התפתחות במדינה. אנחנו ב-10 בינואר, כלומר פחות משליש חודש, להגיע למסקנות אפוקליפטיות תוך 10 ימים זה פשוט לא אחראי. אני חוזר ואומר, אנחנו נעזור לכל עסק שזכאי לסיוע ואנחנו נעשה את זה באופן שקול ואחראי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן