עמר בר-לב הקים מפלג למניעת שחיתות ציבורית

השר לביטחון פנים מציג: מפלג חדש במשטרה למניעת שחיתות ציבורית בראשות סגן ניצב. "בשנים האחרונות נתקלנו ביותר מידי מקרים שבהם נציגי השלטון והמגזר הציבורי בישראל חוטאים לשליחותם", אמר בר-לב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 17:53 ה בטבת התשפב

עמר בר-לב הקים מפלג למניעת שחיתות ציבורית
עמר בר לב , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לרגל היום הבינלאומי למאבק בשחיתות, אירח היום השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, את נציגי התנועה לאיכות השלטון במשרדו, ראש האגף המשפטי בתנועה, עו"ד תומר נאור, ומנהלת מחלקת ההגנה על חושפי שחיתות בתנועה, עו"ד רחל אל-שי רוזנפלד. בפגישה הציגו נציגי התנועה לשר הצעות לקידום מדיניות בנוגע להגנה על חושפי שחיתויות. 

השר בר-לב חשף בפני נציגי התנועה כי באוגוסט האחרון אישר את הקמתו של מפלג למניעת שחיתות ציבורית, כחלק מארגון מחדש של משטרת ישראל. המפלג החל את עבודתו בשבועות האחרונים, בראשות סגן ניצב, היושב בלהב 433.

מהלך הארגון מחדש בוצע כחלק ממדיניות השר, עם כניסתו לתפקיד, ומשהוצגו לו עבודות ארגוניות, העבודה אושרה באוגוסט והוצבה בחשיבות גבוה להילחם בשחיתות הציבורית. המשמעות של הקמת המפלג מבחינת משטרת ישראל הוא התייחסות ארצית מקיפה לפרשות שחיתות ציבורית בכלים המקצועיים והטכנולוגיים המתקדמים ביותר הקיימים בידי המשטרה, גישה ליחידות מיוחדות והרחבת התקנים של היחידה ורמת ההתמקצעות של המשרתים בה.

השר בר-לב אמר: "המאבק בשחיתות שלטונית הוא חשוב מאין כמוהו ואין מתאים מהיום הבינלאומי למאבק בשחיתות על מנת להציג את המפלג החדש שאישרתי את הקמתו. לצערנו הרב בשנים האחרונות נתקלנו ביותר מידי מקרים שבהם נציגי השלטון והמגזר הציבורי בישראל חוטאים לשליחותם ועושים שימוש אסור בכוחם. המפלג החדש ישפר, ישכלל וימקצע את המענה שמספקת משטרת ישראל למאבק בשחיתות הזו ולתקוותי - יצמצם וירתיע את התפוחים הרקובים במגזר הציבורי בישראל".

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור: "אנו מודים לשר בר-לב על הזמנתו ועל הקמת המפלג החדש המוכיחות את מחויבותו למאבק חסר פשרות בשחיתות הציבורית. חושפי השחיתויות, הסובלים פעמים רבות מהתנכלויות ואף מפיטורין בעקבות חשיפת התנהלות מושחתת במקום עבודתם - חייבים לקבל הגנה יותר משמעותית מהמדינה. זהו נושא שלא ניתן להפריז בחשיבות הטיפול בו לטובת תפקוד תקין וישר של הרשויות הציבוריות במדינה דמוקרטית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן