לא מה שציפיתם, זה מה שהישראלים חיפשו השנה בגוגל

האולימפיאדה המוצלחת והאירוויזיון הביאו את המדליסטים האולימפיים ואת הזמרת עדן אלנה לרשימת האנשים הכי טרנדיים השנה, יחד עם ראש הממשלה בנט. הסדרות הישראליות - בני אור ובלקספייס עקפו את משחקי הדיונון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/21 11:10 ד בטבת התשפב

לא מה שציפיתם, זה מה שהישראלים חיפשו השנה בגוגל
מה חיפשנו השנה בגוגל?, צילום: shutterstock

גוגל מפרסמת היום (ד'), זו השנה ה- 21, את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2021 שחושפות את הנושאים והאנשים הכי טרדניים בשנה החולפת במגוון קטגוריות. סיכום השנה של ישראל ו-70 מדינות נוספות וסרטון סיכום השנה הבינלאומי, זמינים באתר החברה.

גם השנה, מחצית מרשימת "עשרת החיפושים החמים" מוקדשת למגפה ששינתה את העולם: "חיסון נגד נגיף קורונה" במקום הראשון; תו ירוק במקום השלישי; אפליקציית זום, שירות שיחות הווידאו שהפך לשם נרדף לעבודה מהבית, במקום הרביעי ומתחמי הסינמה סיטי, שהוסבו למתחמי חיסונים, מדורגים במקום החמישי. פיקוד העורף, שלקח חלק משמעותי בביצוע בדיקות לגילוי הנגיף, חותם את ייצוג הקורונה ברשימה ומדורג במקום השישי.

לינוי אשרם, פותחת את רשימת האנשים הטרנדיים של השנה

מדליסטית הזהב האולימפית לינוי אשרם, פותחת את רשימת האנשים הטרנדיים של השנה, אותה סוגר זוכה נוסף במדליית זהב אולימפית במשחקי טוקיו שנערכו בקיץ האחרון, ארטיום דולגופיאט, במקום העשירי. לצידם מופיעים ברשימה במיקומים גבוהים שלושה גברים כלפיהם הועלו האשמות על ניצול מיני או התנהגות מינית לא נאותה: יהודה משי זהב במקום השני, הסוכן שי אביטל במקום השלישי והסופר החרדי חיים ולדר במקום החמישי.

עשה היסטוריה.ארטיום דולגופיאט

עשה היסטוריה. ארטיום דולגופיאט צילום: עמית שיסל - הוועד האולימפי בישראל

ראש הממשלה נפתלי בנט התברג למקום השישי והוא הפוליטיקאי שהישראלים חיפשו הכי הרבה. שירה איסקוב שניצלה מדקירות בן זוגה לשעבר וגם הדליקה השנה משואה ביום העצמאות במקום השביעי, איציק סעידיאן במקום השמיני ונציגתנו לאירוויזיון, עדן אלנה, במקום התשיעי. 

רשת ניצחה את נטפליקס וקשת

נוכחות הקורונה הייתה מורגשת מאוד גם ברשימת השאלות הטרנדיות של השנה, עם שלוש שאלות רלוונטיות בעשרת המקומות הראשונים: "איך מקבלים דרכון ירוק" במקום השני, "איך מקבלים תוצאות בדיקת קורונה" במקום השישי ו"איך עושים בדיקה סירולוגית" במקום העשירי. עוד ברשימת השאלות החמות: "איך קונים ביטקוין" במקום השלישי ו"איך להרוויח כסף מהבית" במקום השמיני. במקום הראשון והמפתיע: "איך מגיעים מאשדוד לצריפין?".

את רשימת סדרות הטלוויזיה הטרנדיות מובילות השנה שתי דרמות פשע מקוריות: "בני אור" של yes במקום הראשון ו"בלקספייס" של רשת 13, בכיכובו של גורי אלפי, במקום השני. משחקי הדיונון של נטפליקס, הסדרה הכי מצליחה של רשת הסטרימינג והזרה היחידה ברשימה, התברגה במקום השלישי בלבד. "חזרות", "המפקדת" ו-"עלומים" של כאן במקומות השלישי, הרביעי והשמיני. "להיות איתה", ו"השוטרים" של קשת במקומות השישי והשביעי בהתאמה. "פגע וברח" של ליאור רז ואבי יששכרוף במקום התשיעי. את רשימת הסדרות חותמת "מלכת היופי של ירושלים" של yes במקום העשירי. 

עוד צעד חשוב בקריירה. ליאור רז ב"פגע וברח"

הגיע למקום התשיעי. ליאור רז ב"פגע וברח" צילום: נטפליקס

בגזרת הריאליטי, ראש בראש. לרשת 13 ולקשת 12 חמש נציגויות ברשימה, כל אחת : הישרדות (מקום ראשון); האח הגדול (מקום שלישי); אקס פקטור (מקום רביעי); משחקי השף (מקום שישי) וזוג מנצח (מקום שביעי) של רשת לעומת חתונה ממבט ראשון (מקום שני); הכוכב הבא (מקום חמישי); מאסטר שף (מקום שמיני); הזמר במסכה (מקום תשיעי) והקינוח המשולם (מקום עשירי) של קשת. 

"לשחרר את שולי" בראש רשימת הסרטים הטרנדיים ביותר

"לשחרר את שולי" של שלישיית "מה קשור" בראש רשימת הסרטים הטרנדיים ביותר. "זרים מושלמים", סרט הבכורה של ליאור אשכנזי כבמאי, שיצא לאקרנים רק לאחרונה, במקום השמיני. יתר הרשימה מורכבת מסרטים זרים, בהם  "מהיר ועצבני 9" במקום השני; "האלמנה השחורה" במקום השלישי; "היורשת" בכיכובה של לילי קולינס במקום הרביעי ו"שומר טינה" במקום החמישי. 

בראש רשימת חיפושי המילים של שירים הטרנדיים ביותר מככב "טרילילי טרללה" של נועה קירל ואילן פלד. במקום השני, המנון הקורונה הלא רשמי, "קטן עלינו" ו"שקיעות אדומות" של עדן חסון במקום השלישי. "אמן על הילדים", השיר המצליח של חנן בן ארי הגיע למקום השישי.