רמי לוי הוצא מהדיון ומנכ"ל שופרסל הכחיש תיאום מחירים: סוער בוועדת הכלכלה

מיכאל ביטון פתח את הדיון המיוחד בוועדת הכלכלה שמתקיים בעקבות הפשיטה על משרדי שופרסל ושטראוס בחשד לתיאום מחירים, ובעקבות יוקר המחיה בישראל: "רשתות מזון יכולות להוזיל סל באותם מוצרים ב-23% אם הן רוצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 09:51 ו בכסלו התשפב

רמי לוי הוצא מהדיון ומנכ"ל שופרסל הכחיש תיאום מחירים: סוער בוועדת הכלכלה
דיוני הוועדה בראשות ביטון, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, פתח הבוקר (ד') את הדיון בוועדה על יוקר המחייה בדברים נוקבים על הנעשה בענף המזון ובביקורת על רשות התחרות ומשרד הכלכלה. הוועדה התכנסה גם בשל החקירה שנפתחה אתמול בחשד לתיאום מחירים בין שופרסל ושטראוס. 

במהלך הדיון אליו הגיעו מנכ"ל שופרסל יצחק אברכהן ורמי לוי, הוצא לוי מהחדר לאחר שחבר הכנסת אופיר סופר דיבר בגנותו. לוי צעק לסופר: "אני לא יודע מי אתה, אתה פופוליסט, אל תבוא להגיד לי כלום". דבריו של לוי עוררו זעם בקרב חברי הכנסת  והוצא מהדיון. "אתה לא תדבר לחברי כנסת בישראל באופן לא מכובד, לא משנה מי אתה וכמה כסף אתה שווה", קרא לעברו יו"ר הוועדה ביטון.

חבר הכנסת אורי מקלב תקף את אברכהן בעקבות אותו תחקיר שהוביל לסגירת האתר של שופרסל מהדרין, ואמר לו: "מה שעשית זו השתפנות גדולה מאוד - מעשה לא ייעשה". מאוחר יותר הכחיש אברכהן כי היה שותף לתיאום מחירים בין הרשתות: "בשום אופן לא".

"לא מעוניינת ולא מתכוונת להגיד במה החשדות", עו"ד מיכל כהן מרשות החברות סירבה לתת פרטים על החקירה נגד שופרסל ושטראוס: "כי כל מילה שאגיד עלולה לשבש את החקירה".

רמי לוי וח"כ אורי מקלב

רמי לוי וח"כ אורי מקלב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת הכלכלה פתח את דבריו בוועדת הכלכלה, ואמר: "אנחנו בבוקר קשה במדינת ישראל. לדעתי אנחנו בטלטלה אנחנו פוגשים פה אירוע שהוא בראשיתו. ועדת הכלכלה בראשותי שבה וטענה כי לא יוזלו המחירים בישראל ויוקר המחייה לא ישתנה אם לא נוכל לטפל בקצה שרשרת המזון. עשינו את רפורמת הייבוא, שהקלה גם על היצרנים שיכולים לאמץ תקן אירופאי. נדון בחקלאות, התחלנו לעסוק בכך. לא היבואנים ולא החקלאים ולא היצרנים יקבעו את המחיר במדף הישראלי. לצערי מי שקובע אלה רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים שהריכוזיות בקרבם הולכת וגואה גם לפי המחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת".

ביטון התייחס להאירוע הראשון והמשמעותי של אקדח מעשן היה החשיפה של מעיין פרתי של מחירים מוזלים ב-20-30 אחוזים באתר שופרסל מהדרין. אותה אספקה אותו סל. האירוע הזה חשף שרשתות מזון יכולות להוזיל סל באותם מוצרים ב23% אם הן רוצות. לצערי החשיפה עצרה את האתר ופגעה בכולם. הענשנו את הלקוחות".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן