רכבת אווירית: חברת כנסת מהעבודה טסה לאיחוד האמירויות שלא כחוק

אמילי מואטי טסה לאבו דאבי, וזאת מבלי לדווח מראש על דבר הטיסה ליועץ המשפטי של הכנסת, כנדרש בחוק: "חשבתי שמדובר במשלחת ממשלתית" | גורם שנכח במשלחת: "זו היתה נסיעה לא מועילה ולא רלוונטית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/10/21 22:49 יא בחשון התשפב

רכבת אווירית: חברת כנסת מהעבודה טסה לאיחוד האמירויות שלא כחוק
אבו דאבי, צילום: shutterstock

חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה הצטרפה בשבוע שעבר לנסיעה לאבו דאבי, אלא שנסיעתה שמומנה על ידי ארגון זר - לא דווחה כחוק, כך פורסם הערב ב"כאן 11". על פי הנוהל, חבר כנסת שמעוניין לצאת מהארץ נדרש להגיש ליועץ המשפטי של הכנסת בקשה מסודרת, מראש ובכתב, בטרם נסיעתו. בעבר היו מקרים בהם נקנסו חברי כנסת שלא פעלו כנדרש. 

המשלחת הגדולה מהקואליציה שטסה בשבוע שעבר לאבו דאבי מומנה על יד המדינה ובעזרת ארגון זר אמריקאי. השרים מתן כהנא, עיסאווי פריג', אביר קארה טסו בליווי שני עוזרים, סגן השר עידן רול טס בליווי עוזר אחד כמו גם השר אלי אבידר. אמילי מואטי טסה לבדה. נבחרי הציבור טסו על חשבון אותו ארגון זר, והעוזרים במימון המדינה. 

אמילי מואטי

אמילי מואטי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורם שנכח במשלחת, אמר ל"כאן 11": "זו היתה נסיעה לא מועילה ולא רלוונטית". חברת הכנסת מואטי מסרה בתגובה: "חשבתי שמדובר במשלחת ממשלתית, וכשהבנתי שלא, התכוונתי לדווח בדיעבד (מחר) בשניה שאהיה במשכן וכך אעשה". 

מאז הוקמה הממשלה, שמונה שרים כבר הספיקו לערוך ביקור באיחוד האמירויות. כזכור, בשבוע שעבר פורסם גם כן ב"כאן 11", כי השר מתן כהנא טס למדינת המדבר המוסלמית כשעלות הנסיעה שלו הוערכה בעשרות אלפי שקלים. מימון נסיעתו הגיע מתקציב ייעודי למימון ימי עיון והעשרה לעובדי משרדו. בתקציב היו 160 אלף שקלים והטיסה על כל המשתמע ממנה, נגסה נתח לא קטן מהסכום הנכבד. 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן