גנץ על האלימות בחברה הערבית: רובם שומרי חוק

שר הביטחון הגיע לטקס הצדעה לכוחות הביטחון מהמגזר הבדואי ואמר כי רובם שואפים לחיות בשלום ובדו קיום. עוד הוסיף, "כדי להתמודד עם הפשיעה, נגבה את המשטרה, נגייס פלוגות מג"ב שיסייעו לה, וננהג באפס סבלנות כלפי אותם עבריינים שלקחו את חייהם של מאות בני אדם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/10/21 22:47 ל בתשרי התשפב

גנץ על האלימות בחברה הערבית: רובם שומרי חוק
גנץ בטקס, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הגיע הערב (ד') לטקס "ברית אחים", ערב הצדעה והוקרה לעדה הבדואית ולכוחות הביטחון הבדואים, במעמד מפקד מפקדת העומק ומפקד המכללות הצבאיות אלוף איתי וירוב, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת מר אריה מועלם וסמנכ"ל וראש האגף הביטחוני חברתימשה צין, באתר ההנצחה הממלכתי לזכר החללים הבדואים.

בתחילת השבוע כינס ראש הממשלה נפתלי בנט את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות במגזר הערבי ואמר: "המצב הגיע לקו האדום. הבעיה הודחקה והוזנחה שנים". בין ההחלטות שהתקבלו: טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים.

על האלימות בחברה הערבית אמר שר הביטחון כי "רוב גדול של האוכלוסייה הבדואית הם אזרחים שומרי חוק, שרוצים להיות חלק מהמדינה, ששואפים לחיים בשלום ובדו קיום. את אלו שמנסים לפעמים לעשות הפרד ביניכם לבין המדינה, ולמשול בשלטון פחד ברחובות, אנחנו ננצח. כדי להתמודד עם הפשיעה, נגבה את המשטרה, נגייס פלוגות מג"ב שיסייעו לה, וננהג באפס סבלנות כלפי אותם עבריינים שלקחו רק השנה את חייהם של מאות בני אדם. זוהי שעת חירום, וכולנו מגויסים לכך. אני מאמין שתראו את השיפור בקרוב. לא רק במאבק בפשיעה, אלא גם בחיזוק החינוך, פיתוח התשתיות והשקעה בצעירים. אתם ההוכחה הטובה ביותר שצריך לחיות ביחד, שאפשר לחיות ביחד, ולשפר את הכל למען עתיד טוב לכולנו". 

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

באשר לגיוס הבדואים לצה"ל סיפר גנץ כי המגמה נמצאת בעלייה בשנה האחרונה, עם יותר מ-600 מתגייסים. "המציאות הוכיחה לנו השנה, שגם בימים של התקדמות טכנולוגית ופריצות דרך, אין תחליף לחדות של הגששים, להיכרות עם השטח, לניסיון של דורות. ראינו זאת ממש לאחרונה במרדף אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, ואנחנו רואים את זה מדי יום בפעילות המבצעית. זוהי גאווה מבצעית ולאומית.

עוד הוסיף כי השירות הצבאי והשירות הלאומי אינם מובנים מאליהם. "אני שמח שיותר ויותר בני העדה, מתגייסים למסלולים מגוונים. מתוך הבנה של חשיבות המגוון וחשיבות הקולות השונים, אני רוצה לראות יותר מכם – בתפקידי פיקוד בכירים, וגם ביחידות טכנולוגיות ובמקומות שמהווים שער הכניסה לחברה הישראלית. במסגרת מתווה השירות שאנחנו מקדמים במשרד הביטחון, נפתח גם מסלולים אזרחיים – שיאפשרו לעוד ועוד צעירים בדואים לתרום בשירות משמעותי בחינוך, בבריאות, ברווחה ועוד". 

בעקבות דיווח שהתקבל במג"ב בדבר החזקת אמצעי לחימה, כוחות מיוחדים של משמר הגבול מהחטיבה הטקטית ובלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מג"ב פעלו אתמול (ג') בבית בבסמת טבעון, מועצה מקומית בדואית בצפון. במהלך החיפוש בבית נתפסו אקדח טעון בכדור בקנה, מחסנית טעונה בכדורים לאקדח, רימון רסס, תחמושת בתפזורת של 9 מ"מ. כמו כן נתפס חומר החשוד כקוקאין על אחד מהחשודים בבית. שלושה חשודים, תושבי המקום בשנות ה-20 לחייהם, יחד הממצאים הועברו לחקירה במשמר הגבול.