עימות בישיבת הממשלה בנט מחמיא: "העבודה המשותפת הטובה הופכת להיות סימן ההיכר של ממשלת האחדות שלנו"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לעבודת השרים והחמיא להם. קודם לכן, התייחס לדברים שאמר ביום חמישי, לפיהם סרבני החיסונים פוגעים בכולנו: "צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים עוד לא התחסנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/07/21 11:39 טז באב התשפא

בנט מחמיא: "העבודה המשותפת הטובה הופכת להיות סימן ההיכר של ממשלת האחדות שלנו"
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה להפגנות נגדו בסוף השבוע, וציטט בדבריו את נשיא ארצות הברית: "ג'ו ביידן, התייחס לאחרונה לתופעת אי ההתחסנות, ואני מצטט: "מיליוני אמריקאים עדיין לא מחוסנים ולא בטוחים, ובגלל זה הקהילות שלהם בסכנה, החברים שלהם בסכנה, והאנשים היקרים להם מכל בסכנה".

נזכיר כי ביום חמישי האחרון, במהלך ישיבת קבינט הקורונה, דיבר בנט סרבני החיסונים: "הם מסכנים את בריאותם, סביבתם ואת החופש של כל אזרחי ישראל. את החופש שלנו לעבוד, חופש ילדינו ללמוד, חופש לחגוג שמחות עם המשפחה, סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם, אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן זה ייאלץ את 8 מיליון האחרים בסוף להסתגר בבתיהם".

הבוקר התייחס בנט לדבריו, ולא התחרט עליהם: "דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אך צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן - עוד לא התחסנו. ובכך, הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה. העובדות המדעיות הן ברורות: מי שמתחסן חולה פחות. מי שמתחסן מדביק פחות. אי התחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, במיוחד המבוגרים. לכן, אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים, לתלמידות ולתלמידים לקראת שנת הלימודים – צאו עכשיו להתחסן".

על ההפגנות מחוץ לביתו במהלך סוף השבוע, אמר: "ראיתי את ההפגנות מחוץ לביתי ביום שישי. זה לגיטימי כמובן, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח".

"ביום חמישי כינסנו את קבינט הקורונה וקיבלנו שורה של החלטות במטרה להתגבר על מגיפת הדלתא, תוך שמירה על שגרת החיים והפרנסה בישראל. הדרך הכי קלה הייתה יכולה להיות לחזור למדיניות אקורדיון הסגרים - שסוגרים ופותחים, סוגרים ופותחים. אבל זו לא הדרך הנכונה. הפעם אנו מתעקשים לשמור על הפרנסה, על הכלכלה, על החינוך ועל החירות של אזרחי ישראל, דרך עטיית מסכות, דרך שמירה אדוקה על המבוגרים והפגיעים, ודרך התחסנות".

על פתיחת שנת הלימודים הבאה ברקע המשך התפשטות הקורונה, אמר ראש הממשלה: "מאוחר יותר היום אנחנו נקיים ישיבה לקראת פתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך ושר הבריאות יציגו את התכנית לפתיחת המערכת ב-1 בספטמבר. כאמור, ככל שיותר הורים ידאגו עכשיו, בקיץ, לחסן את ילדיהם, כך פתיחת שנת הלימודים תהיה חלקה יותר וטובה יותר.

במהלך  הישיבה התפתח עימות, לאחר שהשר עיסאווי פריג' הרים את הקול וטען שלא משתפים אותו בהחלטות הנוגעות למגזר הערבי. "אני השר היחיד הערבי בממשלה הזו, אני עולה כל יום להגן עליה בתקשורת. לא יכול להיות שתכניות שנוגעות למגזר הערבי לא עוברות בשיתוף איתי ואני לא חלק ממעגל קבלת ההחלטות. זה לא הגיוני".  בנט ניסה להרגיע והבטיח לקיים על זה דיון, כך דיווחה העיתונאית דפנה ליאל.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התערב: "אני אציג לך את התוכניות לאלימות במגזר הערבי".
פריג': "הצגת את זה לאחרים ולי לא".
בר-לב: "יכולת לפנות אלי באופן יזום" 
בנט הכריע: "בואו נקיים שיח ישיר ולא במליאת הממשלה". 

"העבודה המשותפת הטובה הופכת להיות סימן ההיכר של ממשלת האחדות שלנו"

בנט התייחס גם בישיבת הממשלה הבוקר גם למשבר האקלים העולמימ: "בשבוע שעבר התייחסתי כאן למשבר האקלים העולמי. המשבר חונה גם לפתחנו וציינתי כי גם אנחנו נפעל בנושא. חברים, משבר האקלים הוא אמיתי, ואנחנו פועלים. אנו מאשרים היום בממשלה החלטה תקדימית שתעביר בהדרגה את מדינת ישראל לכלכלה דלת-פחמן, עם הסתכלות ארוכת טווח על עתיד המדינה. היעד שלנו הוא שעד שנת 2050 ישראל תהיה בכלכלת דלת פחמן וכלכלה משגשגת, מה שישמור לנו על ארץ ישראל יפה, וישמור על עתיד ילדינו, נכדנו ונינינו.

"בהובלה של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, יחד עם שרי האוצר, החוץ, האנרגיה, התחבורה, הכלכלה והפנים, אנחנו מציבים לעצמנו יעדים ואסטרטגיה לאומית למעבר למשק נקי, יעיל ותחרותי. בכך ישראל מתייצבת בשורה אחת עם שאר המדינות המפותחות בעולם. אני מברך את כל השרים הרלוונטיים על הפעילות הזאת".

ראש הממשלה החמיא לשרים על עבודתם מאז החלו לעבוד לפני כחודש וחצי: "העבודה המשותפת הטובה של השרות והשרים בממשלה הופכת להיות סימן ההיכר של ממשלת האחדות שלנו. אנחנו מוכיחים - אפשר לעבוד יחד.  אפשר להדגיש את המכנה המשותף ולקדם אותו. אפשר לפעול מתוך ערבות הדדית. אנחנו נמשיך בכל הכוח לעבוד בשביל אזרחי ישראל, גם השבוע - ביחד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן