נלחמת בקורונה | איילת שקד מבטיחה 10 מיליון שקלים לרשות המקומית המחוסנת ביותר

במהלך סוף השבוע עלה מספר החולים הקשה מהנגיף, ובממשלה מחפשים תמריצים כדי לעודד התחסנות בקרב הציבור. שרת הפנים הציעה תגמול כספי לרשות בה יתחסנו באחוזים הכי הרבה תושבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/21 22:02 טו באב התשפא

נלחמת בקורונה | איילת שקד מבטיחה  10 מיליון שקלים לרשות המקומית המחוסנת ביותר
תמריץ להתחסנות. תגמול כספי לרשויות המקומיות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התחלואה של נגיף הקורונה ממשיכה לעלות, על פי עדכון משרד הבריאות הערב (ש') 1,430 מאומתים חדשים מאתמול, מתוך 86,819 נבדקים. נכון לשעה זו ישנם, 89 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-18 מונשמים. עוד עודכן כי ישנם 6,458 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה, מנגד יש 5,757,473 מתחסנים מנה ראשונה, ו-5,292,480 מתחסנים מנה שנייה. בממשלה נאבקים למצוא דרך לעודד התחסנויות נוספות, ושרת הפנים איילת שקד מצאה תמריץ דרך המשרד שלה.

בראיון לחדשות 12 הודיעה שקד כי הרשות המקומית שתחסן באחוזים הכי הרבה תושבים תקבל 10 מיליון שקלים. המאמץ הוא חלק מנסיון להגיע לעוד חצי מיליון מחוסנים נוספים, זאת כחלק מהאישור לחסן את בני הנוער בישראל. כזכור, קבינט הקורונה אישר לפני יומיים בלבד שורת הגבלות משמעותית על נתב"ג והחזיר לישראל את התו הירוק.  משרד הבריאות פרסם כי יעילותו של החיסון בירידה, לפי הנתונים היעילות נגד הדבקה ירדה לכ-39 אחוז בלבד. נגד מחלה קשה עומדת היעילות כעת על כ-91 אחוז.

מחר (א')  יפעיל מגן דוד אדום, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות מתחמי חיסון לילדים ולנוער החל מגיל 12 ועד 18 החברים בכל קופות החולים בליווי הורים או עם אישור החתום ע"י אחד ההורים וזאת במטרה להגדיל את מספר המתחסנים בקרב בני הנוער, אשר מוזמנים להגיע ללא צורך בקביעת תור.  החיסונים הם על פי הנחיות משרד הבריאות בלבד, לאלו שטרם התחסנו חיסון ראשון, כולל מחלימים שעברו 3 חודשים מההחלמה ואלו שנדרשים לחיסון שני, כאשר החיסון הראשון בוצע במד"א לפני 21 יום.