התפרצות הקורונה בנט: "סרבני החיסונים פוגעים בכולנו" | ירידה חדה ביעילות החיסון

לאור העלייה החריגה בתחלואה וההגבלות החדשות עליהן הוחלט בקבינט הקורונה ראש הממשלה נפתלי בנט מוסר הודעה מיוחדת לציבור ותוקף את סרבני החיסונים. "הכי קל היה עבורי לסגור את המדינה אבל המצפן שלנו שונה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/07/21 20:09 יג באב התשפא

בנט: "סרבני החיסונים פוגעים בכולנו" | ירידה חדה ביעילות החיסון
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

קבינט הקורונה אישר היום (ה') שורת הגבלות משמעותית על נתב"ג והחזיר לישראל את התו הירוק. ראש הממשלה נפתלי בנט כינס מסיבת עיתונאים ונותן הצהרה מיוחדת לתקשורת בעקבות העלייה בתחלואה שלא עוצרת. משרד הבריאות מפרסם היום כי יעילותו של החיסון בירידה, לפי הנתונים היעילות נגד הדבקה ירדה לכ-39 אחוז בלבד. נגד מחלה קשה עומדת היעילות כעת על כ-91 אחוז.

בהצהרתו אמר בנט: "זה אפשרי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, ולשמור על בריאות הציבור גלי הקורונה הראשונים עלו לנו באלפי מתים, ב-200 ימי סגרים, אובדן שנת לימודים ופגיעה כלכלית קשה העולם מצוי בעין הסערה של מגפת הדלתא והופך כולו אדום. אפילו האולימפיאדה מתרחשת ללא קהל בפעם הראשונה בהיסטוריה.

הכי קל היה עבורי לסגור את המדינה אבל המצפן שלנו שונה, לקיים מדינה פתוחה ובטוחה מה ההבדל בין הקורונה לדלתא? חולים בדלתא נושאים בתוך הגוף שלהם פי 1,000 עומס נגיפים, הדלתא מתרבה ומדבקת הרבה יותר מהר מהקורונה המקורית אם אותה היה אפשר לחסום עם חיסונים לבד, הרי שבגל הדלתא הממשלה בנתה תוכנית של 3 שכבות הגנה שכבת החיסונים, שכבת הגנה על מבוגרים ושכבת המסכות.

ראשית שכבת החיסונים; האתגר שלנו ברור, שכל הישראלים שיכולים להתחסן ילכו להתחסן כל אזרח מגיל 12 ומעלה שאין לו מניעה בריאותית להתחסן, לכו להתחסן. לכו להתחסן. אני רוצה לעמוד על הנקודה הזו, יש מדינות רבות בהן אין מספיק חיסונים עבור האוכלוסייה והציבור משווע לזה וכאן ממשלת ישראל משקיעה מיליארדים כדי שיהיה חיסון זמין בכל נק' בארץ ועדיין מיליון ישראלים פשוט מסרבים להתחסן, גם עבור הצעירים מעל גיל 12 דאגנו לרציפות מלאי החיסונים הנדרש יש מעל 600 אלף צעירים עד גיל 30 שעוד לא התחסנו.

המדע הוא חד וברור, החיסונים עובדים, הם יעילים ובטוחים לצעירים באופן כמעט מוחלט, למבוגרים הם יעילים אבל לא מספקים. מעל מיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו. אזרחים יקרים, סרבני החיסונים מסכנים בריאותם, סביבתם ואת החופש של כל אזרחי ישראל. את החופש שלנו לעבוד, חופש ילדינו ללמוד, חופש לחגוג שמחות עם המשפחה, סרבני החיסונים פוגעים בכולנו כי אם כולם יתחסנו כולם יוכלו לקיים את שגרת חייהם, אבל אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן זה ייאלץ את 8 מיליון האחרים בסוף להסתגר בבתיהם.

הקבינט קיבל היום החלטה שהחל מ-8.8 סרבן חיסון לא יוכל להיכנס לקולנוע, לתיאטרון, לבית הכנסת, ללונה פארק, למשחק כדורגל או לכל פעילות מעל 100 איש בפנים או בחוץ אלא אם יביא בדיקת קורונה שלילית על חשבונו הוא ישא במלוא עלות הבדיקה, אין שום סיבה שמשלמי המיסים ואלו שקיימו חובתם האזרחית להתחסן, יממנו בדיקות למי שסירב.
המחוסנים יוכלו לטוס למדינות נקיות ולחזור ולאחר קבלת תוצאות בדיקה בישראל יהיו פטורים מבידוד, אך מי שמסרבים להתחסן ייכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה ממנה יחזרו, הפעולות הללו יסייעו לבלימת התחלואה. אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון, שכנעו אותו, תסבירו לו שלא יפגע באחרים אל תוותרו.

השכבה השנייה היא הגנת קשישים ופגיעים - ישראל מעניקה בימים אלה את ההגנה החזקה ביותר בעולם ל120 אלף קשישים בבתי חולים גריאטריים ובתי אבות, כל אזרח ישראלי צריך להתגאות במהלך המופלא הזה שמקיים אל תשליכני לעת זקנה. לגבי שאר המבוגרים שיודעים לנהל את עצמם, הם אחראים להתנהל ביתר זהירות ולשמור על עצמם. לפגוש את הנכדים, אבל בחוץ באוויר הפתוח עם מסכות. כולנו שומרים על סבא וסבתא.

שכבת המסכות תלויה בכם ובכולנו. היא הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם ועל סביבתכם, כששני אנשים עוטים מסכה עם כל העומס הנגיפים שדיברנו הסבירות להדבקה יורדת ב-98 אחוז, לכן על כל אזרח במדינה לעטות מסכה במקומות סגורים, זו לא המלצה, זו חובה חוקית. אם נתחסן נשמור על המבוגרים ונעטה מסכות אנו נתגבר על הדלתא. והשנה הקרובה תהיה שנת זינוק כלכלי שנת שיקום ויציאה מהמשבר, היא תהיה פשוט שנה טובה. תודה רבה".