השר כהנא מקדם חקיקה נגד סרבני הגט

סרבנות גט מזעזעת בכל פעם את העולם הדתי אך פעמים רבות ידי הדיינים כבולות. כעת מקדם שר הדתות חוק שיאפשר להעניש סרבני גט זרים הבורחים לישראל. "ישראל לא תהיה מקלט לסרבני גט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/21 14:46 כב בתמוז התשפא

השר כהנא מקדם חקיקה נגד סרבני הגט
בית דין, צילום: מבוי סתום

שר הדתות מתן כהנא הודיע כי יקדם חקיקה שתתמודד עם אחת התופעות הקשות ביותר ביהדות, סרבנות גט. במשך השנים סרבני גט רבים ממדינות זרות היו מגיעים ארצה ובזמן שחיו בישראל הותירו את נשותיהם עגונות. התופעה היית המוכרת לכולם אך ידי הדיינים היו כבולות משום שלא היה בסמכותם לשפוט אזרחים זרים. כהנא מנסה להתמודד עם התופעה.

ביום ראשון הקרוב תוגש בכנסת הצעת החוק של כהנא שצפויה לתת לדיינים סמכות לדון בדיני גירושין גם יהודים שאינם אזרחי ישראל. כבר לפני שלוש שנים אושרה הוראת שעה מיוחדת שמאפשרת לדיינים לטפל בתופעה הבזויה, מאז שנכנסה לתוקף הוראת השעה שוחררו 35 נשים יהודיות שאינן תושבות ישראל מעגינותם. כעת מקווה כהנא לעגן בחוק את הוראת השעה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי: " החוק יביא תשועה לנשים עגונות מחוץ לישראל, נשים אשר על פי רוב אין בידן במדינות שבהן הן נמצאות כל דרך חוקית והלכתית לכפיית הגט. המוצא היחיד והאחרון שלהן להיוושע מעיגונן הוא באמצעות חוק זה".

"ישראל לא תהיה מקלט לסרבני גט", אמר שר הדתות על הצעת החוק. כהנא הוסיף כי: "הוראת השעה הוכיחה את עצמה ככלי אפקטיבי נגד סרבני גט, שחשבו שישראל תשמש להם מקלט, והביאה מזור לעשרות עגונות. לכן קיבלתי החלטה להביאה בחקיקה ראשית. נושא סרבנות הגט והעגינות דורש טיפול מעמיק, ובכוונתי לוודא שזרועות הממשלה עושות את המקסימום על מנת להביא לפתרונות:"

עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום" המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות: "אנו מברכות את השר מתן כהנא שכבר עם כניסתו לתפקיד הבין את החשיבות בטיפול בסרבנות גט ועגינות. החוק למען עגונות חו"ל יסייע לנשים עגונות ברחבי העולם אבל צריך לזכור את אלפי הנשים העגונות בארץ שעדיין מחכות לגט ולפתור את הבעיה גם עבורן. אנחנו בטוחות שכניסתו של השר כהנא למשרד לשירותי דת תשפיע לטובה על הטיפול בסוגיה ועל קידומם של פתרונות רוחב לנושא. ברכות גם לחכ"ל עליזה לביא יוזמת ההצעה."


כתבה על נשים עגונות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן