הקורונה מתפרצת | מחוסנים בבית שאן נשלחו לבידוד, בעמק הירדן בוטלו הלימודים

הודעה חריגה מטעם משרד הבריאות, מחוסנים שנחשפו לחולה נשלחו לבידוד. הקורונה מתפשטת במערכת החינוך: בעמק הירדן בוטלו הלימודים ובמודיעין ובנימינה חזרה החובה לעטות מסיכות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/06/21 08:05 י בתמוז התשפא

הקורונה מתפרצת | מחוסנים בבית שאן נשלחו לבידוד, בעמק הירדן בוטלו הלימודים
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הודעה חריגה מטעם משרד הבריאות. הבוקר (א') מעדכן המשרד על נוכחות חולת קורונה במופע באולם קימרון בבית שאן ב-17.6.21 בין השעות 19:30-21:00. מקור המחלה עדיין בבדיקה, אך קיים קשר לחולה שחזר בעת האחרונה מחו״ל. משרד הבריאות קורא לכל מי שנכח במופע הנ״ל להיכנס לבידוד ביתי מיד וכן להידגם לקורונה בהקדם האפשרי. בידוד ביתי - למשך 14 יום, או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי לבידוד. מדובר בצעד חריג חריג משום שגם מחוסנים ומחלימים נכנסים לבידוד

בנוסף ישנה התפרצות קורונה בבתי הספר. בבית הספר "מול גלעד" שבעמק הירדן בוטלו הלימודים הבוקר (א') בבית הספר שבקיבוץ אשדות יעקב לומדים כ-400 תלמידים, מקור ההדבקה הוא באב של אחד התלמידים שחזר לאחרונה מדובאי, האב נהג על פי כללי הבידוד אך נדבק והדביק את ילדיו, מה שגרם להתפרצות המקומית. מהמועצה נמסר כי גם מסגרות החוגים בוטלו. 

גם במרכז הארץ ישנה הדבקה, אחרי התפרצות הקורונה שהתגלתה בשבוע שעבר בבית ספר במודיעין, בה נמצאו 11 תלמידים והביאה שכבה שלמה עם למעלה מ-90 תלמידים להיכנס לבידוד, וההתפרצות הנוספת שהתגלתה במערכת החינוך בבנימינה, בה נמצאו 44 ילדים מאומתים, רובם מכיתות ז'-ח', הודיע הבוקר (א') משרד הבריאות כי בכל בתי הספר בערים אלו יחוייבו התלמידים וצוותי ההוראה לעטות מסכות בשטחים סגורים ופתוחים כאחד, על מנת למנוע הדבקה.

ההתפרצות הגדולה בבנימינה התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה. לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים- כולם למעט אחת הראו תסמינים.

הודעת משרד הבריאות על חיוב עטיית מסכות

הודעת משרד הבריאות על חיוב עטיית מסכותצילום: משרד הבריאות

הדיגומים הורחבו בבתי ספר ביישוב, ובמהלך השבת נמצאו עוד 35 מאומתים מבתי הספר 'כרמים' ו'אמירים'. המקרים החדשים נמצאים בחקירה של לשכת הבריאות בחדרה. מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אך במשרד הבריאות מעריכים כי קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. 

כלל הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי וישנו חשד ראשוני שמדובר בוראינט ההודי. משרד הבריאות קורא לתושבי בנימינה, להיבדק על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התרחבות של התפשטות הנגיף בישוב.
 


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן