תמו הגבלות הקורונה: בוטלה חובת המסכות בחללים הסגורים

אחרי שנה ושלושה חודשים מדינת ישראל נותרת כמעט ללא הגבלות, ולמעט מספר מקרים חריגים כמו במהלך טיסה, בוטלה חובת עטית מסכה בחלל סגור. בניגוד למחשבה הראשונית, גם בתי הספר בהם התלמידים טרם חוסנו - לא יהיו חייבים במסכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/21 07:17 ה בתמוז התשפא

תמו הגבלות הקורונה: בוטלה חובת המסכות בחללים הסגורים
הסוף למסכות, צילום: Michael Giladi/Flash90

שבועיים בדיוק לאחר הסרת רוב מגבלות הקורונה וביטול התו הירוק והסגול, מהיום (ג') נוכל לוותר על סממן המגפה הבולט ביותר גם בשטח הסגור. בטקס חילופי השרים במשרד הבריאות שנערך אתמול, ציין מנכ"ל המשרד חזי לוי כי חובת עטית המסכה בחללים סגורים מבוטלת. לוי חתם על תיקון בצו בריאות העם שמבטל את החובה לעטות מסכה, הנחיה שנכנסה לתוקף, היום. 

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חובת עטית המסכות תמשיך להתקיים במספר מקרים:

  1. אורחים ועובדים לא מחוסנים ולא מחלימים במוסדות רווחה ובמוסדות בריאות לאשפוז ממושך ומוסדות לקשישים בשל היותם במצב סיכון גבוה לחלות.
  2. מבודדים שנמצאים בדרך למקום הבידוד.
  3. השוהים בטיסה.

בשורה זו באה בעקבות נתוני תחלואה מעודדים במיוחד. בהתאם להודעה שפרסם משרד הבריאות, אתמול התגלו בישראל ארבעה מאומתים חדשים בלבד, מתוך 20,946 בדיקות לגילוי קורונה. נכון להיום, בישראל יש 206 חולים פעילים, 30 חולים במצב קשה ו-20 מונשמים. סך הנפטרים מהמגפה עומד על 6,430 נפטרים מאז פרוץ המגיפה. 

בתחילת החודש פרסם משרד הבריאות את עמדתו באשר באשר לחיסוני קורונה בקרב מתבגרים בין הגילים 12-15. בצמרת המשרד, שכללה את מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, דוקטור בועז לב מנהל הצוות לטיפול במגיפות, נציגי איגוד רופאי הילדים ומומחים לחיסונים ואפידימיולוגיה, נערך דיון ארוך. 

בסיומו של הדיון, החליטו אנשי המקצוע במשרד להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון, ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי (מחלות נשימה, סכרת, סרטן והשמנת יתר) שעלולים לפתח מחלה קשה בעקבות הנגיף, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה שנמצאים בקבוצת סיכון וכן גם למשפחות שצפויות לטוס לחו"ל. מעבר לקבוצות הסיכון, ניתן יהיה לחסן את כל מי שירצה.