יו"ר הכנסת יודיע על מועד השבעת הממשלה רק ביום שני

ביום שני הקרוב צפויה מליאת הכנסת להתכנס בפעם הראשונה מאז הודעת לפיד לנשיא המדינה על הרכבת הממשלה. במליאה יודיע יריב לוין על הרכבת הממשלה המסתמנת ובהמשך יפרסם את מועד השבעתה, שלפי הערכות תתקיים ביום רביעי הבא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/06/21 22:14 כה בסיון התשפא

יו"ר הכנסת יודיע על מועד השבעת הממשלה רק ביום שני
יו"ר הכנסת לוין, יודיע על מועד השבעת הממשלה רק בשני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יומיים לאחר הודעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא המדינה ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, פרסם יו"ר הכנסת יריב לוין, הודעה עם כניסת השבת בה התייחס לדברים והבהיר מתי תתקיים השבעת הממשלה החדשה.

לוין אמר כי בהתאם לסעיף 13 לחוק יסוד: הממשלה, הוא יודיע במליאת הכנסת על הודעתו של לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, ודבר זה יתקיים רק ביום שני הקרוב, ישיבת המליאה הראשונה ממועד הודעתו של יו"ר יש עתיד.

לאחר ההודעה של יו"ר הכנסת למליאה ובהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק יסוד הממשלה, יקבע לוין ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה, ובה יודיע על התאריך בו תושבע הממשלה, שככל הנראה תתקיים ביום רביעי הבא. 

ביום שישי פנה לוין ליאיר לפיד ונפתלי בנט ודרש מהם להציג לכנסת ולציבור את ההסכמים הקואליציוניים ואת ההסדרים הנלווים להם. "חברי הכנסת יאיר לפיד ונפתלי בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד. אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע", כתב לוין. 

"אי הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררים יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית ואת תגובת חברי הכנסת כאשר פרטיהם ייחשפו", אמר יו"ר הכנסת והוסיף כי, "אני קורא לח״כ לפיד ולח״כ בנט למסור לאלתר למזכירות הכנסת את ההסכמים ואת פרטי כל ההסדרים האחרים הקשורים עם הקמת הממשלה".