שר המודיעין: "לא התקיים דיון בקבינט על הפסקת אש, לכן נושא החזרת הבנים לא עלה"

השר אלי כהן חושף כי עד כה לא התקיים דיון בקבינט על הפסקת אש ולכן נושא השבת הבנים לא עלה, אך מדגיש: "אנחנו מחויבים להחזרתם והבנים יחזרו". על סיום המבצע הוא אומר: "נסיים את המבצע כשנחליט שהשגנו את היעדים שרצינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/05/21 08:09 ט בסיון התשפא

שר המודיעין: "לא התקיים דיון בקבינט על הפסקת אש, לכן נושא החזרת הבנים לא עלה"
הפגנה להחזרת הבנים בתחילת השנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המודיעין, אלי כהן, התייחס הבוקר (ה') במהלך ראיון ל"כאן חדשות" לדיווחים על המגעים להפסקת אש עם ארגוני הטרור ברצועת עזה, וכן לנושא החזרת הבנים, החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל. 

"שומר החומות" | ברקע הדיווחים על הפסקת אש: הירי לדרום נמשך

על פי הדיווחים, הפסקת אש בין ישראל לחמאס תיכנס לתוקפה ביום שישי בשעות הצהריים. בכיר בחמאס אמר הלילה ל-CNN האמריקאית כי ייתכן והפסקת האש עם ישראל תיכנס לתוקפה ביממה הקרובה. לשאלה האם כבר מחר תכנס לתוקפה הפסקת אש, השיב שר המודיעין: "לא. אנחנו רואים שיש לחץ בין-לאומי משמעותי, רואים שגורמי חמאס מתחננים להפסקת אש. אנחנו נסיים את המבצע כשנחליט שהשגנו את היעדים שרצינו".

"ראינו במערכה האחרונה שמבחינת מדינת ישראל לא היו 'פרות קדושות' - כל בכירי חמאס היו על הכוונת, כולל חיסולים ופגיעה בתשתיות". בהמשך אמר: "חמאס מתחבאים במחילות, אני לא רואה בזה גבורה. מוחמד דף, בזמן שאנחנו מדברים, מתחבא בעומק של 30 מטרים מתחת לאדמה כמו פחדן. הגיבורים הם חיילי צה"ל".

על החזרת החיילים שאול וגולדין, אמר שר המודיעין: "נושא החזרת חיילי צה"ל עבור מדינת ישראל זה ערך עליון. אני לא יכול להתייחס לכל הפרטים, אבל הבנים יחזרו. נכון לעכשיו לא התקיים דיון בקבינט על הפסקת אש, לכן נושא החזרת הבנים לא עלה, לכשיתקיים דיון כמובן שהנושא יעלה. אנחנו מחויבים להחזרתם והבנים יחזרו".

אתמול, התייחס ראש הממשלה ליעדי מערכת הביטחון במבצע שומר החומות: "כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו, להחזיר את השקט הביטחון לכם אזרחי ישראל".