יותר מ-4,000 רקטות נורו לעבר ישראל| טיל נ"ט פגע בטיולית ריקה

לאחר 8 שעות של שקט חודש ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף ומרכז הנגב. טיל נ"ט נורה מצפון הרצועה לעבר טיולית ריקה שחנתה, חייל נפצע קל | פיקוד העורף: "תושבי נתיב העשרה מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/05/21 14:39 ט בסיון התשפא

יותר מ-4,000 רקטות נורו לעבר ישראל| טיל נ"ט פגע בטיולית ריקה
תוצאות אחת ההפצצות בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

"שומר החומות", היום ה-11. לצד הדיווחים הרבים על מגעים להפסקת אש בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה, הירי אל יישובי הדרום נמשך עד לשעה 01:00. רקטות נורו לבאר שבע, אופקים, קריית מלאכי וליישובי עוטף עזה. שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים. דובר צה"ל מדווח מתחילת המבצע ביום ירושלים,נורו לעבר ישראל יותר מ-4,000 רקטות כמות גדולה יותר ממה שנורה לאורך מבצע צוק איתן שנערך 51 ימים. 

ה"מטרו" | כל הפרטים על פרויקט המנהור של חמאס

השקט המתוח הופר לקראת השעה 09:30 אם אזעקות בעוטף עזה ואזור התעשייה הדרומי באשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים. לאחר מכן ירו מחבלים מהרצועה טיל נ"ט שפגע בטיולית ריקה, חייל צה"ל נפגע קל. בשעה 10:38 בוצע ירי נ"ט מצפון הרצועה לעבר טיולית ריקה שחנתה. כתוצאה מהירי, נפצע באורח ככל הנראה קל לוחם ששהה בסמוך לטיולית, מפגיעת רסיס. לאחר המטח הכבד, מסר פיקוד העורף: "תושבי נתיב העשרה מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה".

במד"א עדכנו לאחר הירי אמש, כי גבר כבן 50 מבאר שבע נחבל מדלת הממ"ד במהלך ריצה למרחב המוגן ובת 14 מאופקים נפצעה גם היא בדרך למקלט. על פי הנתונים המעודכנים של מד"א, מתחילת המבצע טופלו אצלם 321 פצועים. כמו כן, מאז תחילת המערכה נהרגו 12 בני אדם.

על פי הדיווחים, הפסקת אש בין ישראל לחמאס תיכנס לתוקפה ביום שישי בשעות הצהריים. בכיר בחמאס אמר הלילה ל-CNN האמריקאית כי ייתכן והפסקת האש עם ישראל תיכנס לתוקפה כבר ביממה הקרובה. בהערכת מצב שנערכה אתמול בהשתתפות הצמרת הביטחונית, העריכו כי יידרשו 48 שעות להשגת יעדי המבצע. 

"כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו, להחזיר את השקט הביטחון לכם אזרחי ישראל", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ביקורו בבור בקריה בתל אביב.

אירועי היום ה-11 ללחימה

13:12 - מטוסי קרב וכלי טיס תקפו חמש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת-קרקעיות של חמאס ברחבי הרצועה.

11:24 - מטוס קרב תקף חמ"ל מבצעי של חמאס, ממנו הארגון ניהל בין היתר את הלחימה בסבב הנוכחי.

11:14 -  מטוסי קרב תקפו מנהרת לחימה של חמאס בבית חאנון, וכן שתי עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות בג'באליה ששימשו בין השאר לירי רקטות לתל אביב בימים האחרונים.

10:52 - מטוס קרב תקף משגר רקטי של חמאס שמוקם על גג מבנה בעיר שאטי שבעזה.

10:04 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני מחסני אמל"ח שמוקמו בבתיהם של סגן האחראי החטיבתי של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז ובביתו של פעיל במערך האווירי של הארגון בעיר חאן יונס. בנוסף מטוס קרב של צה״ל תקף משגר רקטי רב קני של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס שברצועת עזה.

07:00 - החל מהשעה 19:00, זוהו כ-70 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כעשרה שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך הלילה על פי מדיניות היירוט.

06:48 - במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו עשרות יעדי טרור תת קרקעיים נוספים כחלק מהמבצע הנרחב לתקיפת ה'מטרו' של חמאס ברחבי רצועת עזה, תוך פגיעה משמעותית במערך התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועה. בשעה זו ממשיכים מטוסי קרב לתקוף יעדי טרור תת קרקעיים.