רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל והלומי הקרב - אושרה בממשלה

התיקון מתחיל: הממשלה אישרה את הרפורמה באגף השיקום בשווי 300 מיליון שקל. בין סעיפי הרפורמה: תגבור האגף ב-60 תקנים באופן מיידי, הקצאת תקנים לצה"ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע וסיוע משפטי ללא תנאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/21 15:23 כז באייר התשפא

רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל והלומי הקרב - אושרה בממשלה
מחאת נכי צה"ל, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הממשלה אישרה היום (א') את רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה״ל והלומי הקרב. שר האוצר ישראל כ"ץ כתב כי, "נכי צה״ל ופגועי הנפש, צריכים לעמוד בראש סדר העדיפות הלאומי. אני שולח את תפילתי לרפואתו השלמה של איציק סעידיאן, ומקווה שהוא יזכה לראות את הרפורמה שיוצאת לדרך".

לפי התכנית שאושרה, יוקצה תקציב של 300 מיליון שקל לשם מתן מענה מיידי לצורכי הטיפול והשיקום של נכי צה״ל ומערכת הביטחון בדגש על נפגעי פוסט טראומה, שיכלול, בין היתר הקמת מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי.

כמו כן, אגף השיקום יתוגבר באופן מיידי ב-60 תקני כוח אדם נוספים וכן יוקצו תקנים לצה"ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים והליווי של פצועי צה"ל עוד משלב שירותם הצבאי.

ההצעה שאושרה בממשלה תכלול את מרכיבי הרפורמה הנדרשים לחקיקה ותהליכים נוספים שיתבצעו במהלך החודשים הקרובים, כפי שהוצגו על ידי שר הביטחון ובהם שינוי מבחן ההכנסה בהוראת שעה וקידום והטמעת רפורמת עמינוח בתום התקופה. מתן סיוע משפטי ללא תנאים. הקמת נציבות תלונות לנכי צה"ל. הקלות בירוקרטיות מידיות ושינוי תהליך "שער הכניסה" לאגף השיקום. 

כמו כן, תוקם יחידת מחקר באגף לשיקום נכים, הוספת תקנים לאגף שיקום בהתייחס לרופאים, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה, הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המענה בתחומי שיקום, תעסוקה והדיור בהתאם לתמורות שחלו בשנים האחרונות.