מתווה ממשלת בנט-לפיד | ההסכמות והמחלוקות

המשא ומתן ממשיך: בנט דורש את המשפטים לח"כ שקד, מרצ מתעקשת על החינוך ומפלגת העבודה מאוכזבת ועלולה לתמוך מבחוץ | הפרטים המלאים בכתבה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 08/05/21 22:39 כו באייר התשפא

מתווה ממשלת בנט-לפיד | ההסכמות והמחלוקות
בנט ולפיד , צילום: Gershon Elinson/Flash90

צוותי המשא ומתן של יאיר לפיד ונפתלי בנט נפגשים הערב (ש'), העיתונאית יערה שפירא מציינת כי בינתיים הסכימו בגוש מתנגדי נתניהו שבשנה הראשונה לממשלה יעסקו בנושאים אזרחיים בלבד.
עוד נמסר כי האווירה טובה במו״מ אבל עדיין קשיים רבים.

דפנה ליאל מדווחת כי אחד מהקשיים הוא דרישת בנט את תיק המשפטים לאיילת שקד. לאחר שהוא הגיע למסקנה שיתקשה להנהיג אם יהיה שר משפטים אחר. מנגד גורמים אחרים בגוש השינוי חוששים להפקיד תפקיד כל כך רגיש בידיה של שקד מחשש שתתקע מקלות בגלגלי הממשלה.

בנוסף ראשי מפלגות גוש מתנגדי נתניהו נותרו עם תפקידים פחות בכירים משקד ולימינה יש כבר את ראשות הממשלה.

עמית סגל מעדכן כי במפלגת העבודה כועסים על ההצעה שקיבלו, בטענה שאינה משופרת ממה שקיבלה המפלגה אשתקד כשהייתה עם 2 מנדטים בלבד. עוד נמסר כי העבודה לא תפיל את הקמת הממשלה אך עלולים במקרה קיצוני לתמוך בה מבחוץ, אך ככל הנראה יגיעו להסכמות במשא ומתן.

בנוסף סגל מדווח על התיקים המתגבשים: תיק התקשורת לח"כ קרין אלהרר מיש עתיד, תיק האנרגיה ככל הנראה לח"כ עמר בר-לב מהעבודה, הגנת סביבה לח"כ תמר זנדברג ממרצ.
בנוסף מפלגת מרצ מתעקשת על תיק החינוך.

לגבי תיקי הבריאות והתחבורה אף אחת מהמפלגות לא מעוניינת ולא רבים עליהם במשא ומתן הקואליציוני.

לכאורה דווקא תיק הבריאות בימים שלאחר הקורונה חשוב במיוחד. וכן תיק התחבורה, קריטי במיוחד כאשר יש צורך משמעותי בשיפור התשתיות בכדי למנוע פקקים בכבישי ישראל וכמובן לטפל בתאונות הדרכים.

ניצן הורוביץ

ניצן הורוביץ צילום: פלאש 90, גילי יערי

דפנה ליאל גם מדווחת כי ח"כ אביר קרא מימינה מציע שכל 3 ח״כים יוכלו להתפצל מסיעה כשהיום חייבים שליש. מקורות בימינה אומרים שאם תקום ממשלה הם ינסו לגנוב כמה ח״כים מהליכוד כדי לייצב את הממשלה ולהגדיל את הייצוג הימני. מן הסתם למצוא 3 קל יותר מלמצוא 10