ברוך דיין האמת: נפטר מפצעיו יהודה גואטה שנפצע בפיגוע בצומת תפוח

ארבעה ימים אחרי שנפצע אנושות בפיגוע הירי בצומת תפוח, הלך לעולמו יהודה גואטה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הלוויתו תתקיים היום בהר המנוחות בגבעת שאול ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 00:02 כד באייר התשפא

ברוך דיין האמת: נפטר מפצעיו יהודה גואטה שנפצע בפיגוע בצומת תפוח
יהודה גואטה הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

יהודה גואטה (19), אחד משלושת הפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח בתחילת השבוע, נפטר הערב בבית החולים בילינסון בפתח תקוה, בפיגוע הירי, שבוצע ביום א' האחרון נפצעו שלושה בחורים שלומדים בישיבה באיתמר, עמיחי חלא, בני פרץ ויהודה גואטה ז"ל אשר נפצע אנוש, בימים האחרונים נלחמו הרופאים על חייו, הבוקר חלה התדרדרות במצבו והמשפחה ביקשה כי הציבור יקרא תהילים לרפואתו. 

בהודעה שמסרה משפחת הנרצח נאמר "ברוך דיין האמת בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של  בנינו, אהובנו היקר  יהודה גואטה הי"ד, אשר נרצח בדמי ימיו על ידי בני עוולה". הלוויתו, תצא מחר בשעה 11:00 מרחבת בית הכנסת היכל יעקב בקרית משה בירושלים ותמשיך להר המנוחות בגבעת שאול

מיד לאחר הפיגוע, צה"ל והשב"כ החלו במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אליהם הצטרפו כוחות מיוחדים שיסייעו בתפיסת המחבלים, פחות מ-48 שעות אחרי הפיגוע הקשה בצומת תפוח, פעלו ביום ב' בלילה כוחות צה"ל במספר מוקדים, בהם גם הכפר עקרבא, בו נמצא הרכב שנחשד כרכבו של המחבל, ועצרו מספר פלשתינים בחשד שסייעו למחבל שביצע את הפיגוע. לפי הערכות, החשודים היו שותפים בבריחתו ולאחר מכן בהסתרתו של המחבל.

הלילה (ד'), דווח כי בפעילות משותפת של כוחות צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל, נעצר המחבל אשר ביצע את הפיגוע, המחבל הוא מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוס עיא, ללא שיוך ארגוני. המחבל נתפס בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ, בעקבותיו פשטו הלילה לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המבוקש בכפר סילואד. שם נתפס והועבר לחקירת שב"כ.

יהודה גואטה ז"ל למד בישיבה הגבוהה באיתמר, מקריית משה שבירושלים, הותיר אחריו הורים 4 אחים ו 2 אחיות. 

חבריו של יהודה סיפרו לחדשות כיפה כי " יהודה היה בחור רציני, תמיד הייתה לו מילה טובה לזרוק לך. שלושה סדרים מלאים, היה עושה 'שעות נוספות' בבית מדרש. ובעיקר היה צנוע, היה מתאמן ב-2 בלילה כדי שלא יראו אותו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב על מותו של פצוע הפיגוע בצומת תפוח יהודה גואטה: "אסון כבד - לא רק לישיבת איתמר ולהתיישבות בשומרון - אלא למדינת ישראל כולה. יהודה הי"ד לא מת מסרטן, הוא נרצח כי היה יהודי בארץ ישראל. הוא נרצח ע"י מרצח שפל, שהוסת וימומן ע"י המחבל אבו מאזן וחבריו המחבלים מרמאללה. ממשלת ישראל חייבת להתעורר. הממשלה חייבת להתייחס לגל הזה כפי שהוא: ארוע מאורגן ומתוכנן של ה"רשות הפלשתינית". 

"אני דורש ממשלת ישראל להחזיר את המחסומים הביטחוניים, לחזור לשלוט בצירי התנועה", אמר ראש מועצת שומרון והוסיף: "החיים שלנו חשובים יותר מכל פוליטיקה. אני לא מוכן לשמוע שצה״ל יכיל את האירוע. החיים שלנו הם לא שורה במצגת. ממשלת ישראל חייבת להפגין עכשיו מנהיגות, אני קורא ודורש מראש הממשלה לאשר מיד להקים ישוב חדש ליד צומת תפוח, מקום הרצח, ולהכפיל את הישוב איתמר - שבישיבה בו יהודה הי"ד למד אסור שהטרור ירגיש שהוא מנצח, צריך שיהיה ברור שעם ישראל מביס את אויביו השפלים. אנחנו נמצאים בתקופה שהיא שיא של פיתוח ותנופה של השומרון, אסור שזה ייעצר בכלל ובטח שלא בגלל טרור של הרשות הפלשתינית".

גם שר הביטחון שר הביטחון, בני גנץ מסר הודעת ניחומים ובה אמר "‏ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. והוסיף כי  "צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן