משרד הבריאות: 41 מקרים של הוריאנט ההודי התגלו בישראל

יותר ממחצית המקרים התגלו אצל חוזרים מחו"ל | מבין המאומתים רק ארבעה מחוסנים | במשרד הבריאות מדגישים כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 29/04/21 11:35 יז באייר התשפא

משרד הבריאות: 41 מקרים של הוריאנט ההודי התגלו בישראל
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע היום (ה') כי המערך הלאומי לריצוף גנומי גילה 41 מקרים של הוריאנט ההודי בישראל. 24 מהמקרים התגלו אצל חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים התגלו בקהילה, כשלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל. מבין המאומתים רק ארבעה מחוסנים. בתוך כך, בין המאומתים ישנם חמישה ילדים מבתי ספר שונים בישראל ומשרד הבריאות מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר הללו.

במשרד הבריאות מדגישים כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. לצד זאת, במשרד הבריאות אומרים כי בשבוע האחרון התגלו באמצעות המערך הלאומי לריצוף: שמונה מאומתים לוריאנט הדרום אפריקאי, שבע ניו יורקי, שני קליפורני, אחד בריטי מזן נוסף ומאומת אחד לוריאנט מסנט פטרסבורג.

משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו ומזכיר את ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.

התקנות שהומלצו לממשלה למדיניות המחמירה כלפי מדינות בעלות סיכון גבוה נמצאות בסבב אישורים במשרדי הממשלה הרלוונטיים טרם ההגשה לממשלה. התקנות יאסרו יציאת ישראלים (למעט חריגים) למדינות אלו. ישראלים החוזרים ממדינות אלו יהיו מחוייבים בבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. כמו כן, ככלל - זרים לא ייכנסו לישראל מאותן מדינות. אלו שיאושרו באופן חריג, ייכנסו לבידוד במלונית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן