אזהרת מסע ל-7 מדינות | פרופסור חזי לוי: "עדיין לא ידועה השפעת החיסון על הווריאנט ההודי"

משרד הבריאות ממליץ לאזרחי המדינה לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל, ובמיוחד למדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. מנכ"ל משרד הבריאות: "נכניס לבידוד גם את העובדים הזרים שמגיעים מהודו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/21 18:08 י באייר התשפא

אזהרת מסע ל-7 מדינות | פרופסור חזי לוי: "עדיין לא ידועה השפעת החיסון על הווריאנט ההודי"
נתב"ג, השבוע, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאור שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם ונוכחות וריאנטים מדאיגים, משרד הבריאות יצא היום (ה') באזהרת מסע לשבע מדינות. במשרד ממליצים לכלל הציבור, כולל המחוסנים והמחלימים, שלא לצאת מגבולות ישראל בעת הזאת, ודגש מיוחד ניתן למדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. מומלץ לעקוב אחרי שינויי הרשימה העיתיים באתר משרד הבריאות.

אזהרת המסע שפורסמה מייצגת הן את המצב הנוכחי והן את מגמת התחלואה. זאת, בהתבסס על מספר קריטריונים: הצהרת המדינות, היקף התחלואה של הנכנסים לישראל מיעדים אלה, אחוז המחוסנים והמחלימים מתוך המאומתים, עדות לקיומם של וריאנטים ועוד. אזהרות דומות פורסמו זה מכבר על ידי גופים שונים בעולם, ביניהם ה-CDC בארצות הברית, ממשלת בריטניה ועוד.

בהודעת משרד הבריאות הודגש כי "גם מחוסנים או מחלימים עלולים להדבק בגרסאות חדשות של הנגיף באזורי ההתפרצות, ובכך לסכן לא רק את עצמם ואת הקרובים אליהם, אלא את המדינה כולה".

פרופסור חזי לוי: "ממליצים ככל האפשר לא לנסוע למדינות האלה"

לאחר פרסום ההודעה, ערך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי תדריך עיתונאים, והסביר את חששות המשרד. "המצב בעולם הוא כזה שאנחנו ממליצים בצורה חמה ביותר לא לנסוע לחו"ל אם לא צריך", אמר והוסיף: "יחד עם זאת, משרד הבריאות מכריז על שבע מדינות שבהן יש תחלואה רבה מאוד ושבהן יש סיכוי טוב ללקות או להידבק בווריאנטים ושם אנחנו ממליצים ככל האפשר לא לנסוע למדינות האלה. פשוט לא לנסוע אליהן".

פרופסור לוי טען כי במשרד הבריאות התוודעו לווריאנט ההודי, רק השבוע. "אנחנו לומדים עליו, בהודו יש תחלואה רבה מאוד, בעיקר בדרום המדינה. רבים מהם חלו בשל הווריאנט ההודי. עדיין לא ידוע על השפעת החיסון עליו או עמידותו. אנחנו מרגישים לא נוח עמו, כי הוא מכיל מוטציות כאלו שיכולות להיצמד טוב יותר לתא האדם - והחיסון נגדו יכול להיות פחות יעיל, מה שיגרום לירידה של החיסון כנגדו".

על המאבק נגד כניסת הווריאנט ההודי, אמר: "אנחנו נכניס לבידוד גם את העובדים הזרים שמגיעים מהודו וגם את הסטודנטים שיילכו לבידוד אם הם אינם מחוסנים".