הקץ למסכות: ד"ר אלרעי-פרייס מעריכה שבשבוע הבא יתאפשר להסתובב ללא מסכות בחוץ

לאור נתוני הקורונה כאשר מקדם ההדבקה עולה ל-0.74 ומספר החולים במצב קשה הינו 257, אומרת ד"ר אלרעי-פרייס: "התחלואה עדיין כאן -המשחק זה אחריות, אנחנו גם לוקחים סיכונים"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 12/04/21 10:10 ל בניסן התשפא

הקץ למסכות: ד"ר אלרעי-פרייס מעריכה שבשבוע הבא יתאפשר להסתובב ללא מסכות בחוץ
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צילום: משרד הבריאות

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס היום (ב') בראיון לרשת ב' התייחסה לחובת עטיית המסכות: "צריך להבדיל בין הצורך בין מסכות בפנים ובחוץ - אותן נוכל לשחרר בקרוב, אני מניחה שנוכל בשבוע הבא, לאחר ההתקהלויות המשמעותיות"

נתוני הקורונה מתפרסמים היום כאשר מקדם ההדבקה עולה ל-0.74 ומספר החולים במצב קשה הינו 257, אחוז בדיקות חיוביות עומד על 0.4%. מדוח אמ"ן נמסר: הסוגיה המרכזית ממשיכה להיות מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל. בחודשים האחרונים זוהו זנים הנקשרים בסיכון מוגבר להדבקה חוזרת של מחלימים (בפרט הזן הדרום אפריקאי, הזן הברזילאי וזן ניו-יורק). החשש הינו שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים יאיימו גם על מועילות החיסונים

ד"ר אלרעי-פרייס התייחסה לפתיחת המשק: "התחלואה עדיין כאן ולכן צריך לנהוג בזהירות. ברגע שמשחררים בצורה לא מבוקרת - חוזרים אחורה. כדי להסיר מסכות בחללי פנים צריך תחלואה יציבה של חולים בודדים לתקופה ארוכה" 

בנוסף דיברה על ההגעה לחסינות עדר: "מחקרים בברזיל העידו שגם לאחר תחלואה של 75% - עדיין היו התפרצויות משמעותיות. אנחנו בתקופה של אי ודאות לאורך כל השנה. זה לא עובד לשים תאריך ביומן ופשוט לפתוח. שם המשחק זה אחריות, אנחנו גם לוקחים סיכונים"