ריבלין נגד נתניהו? מנכ"ל בית הנשיא הוא שמסר את מכתב המנדט

לאחר שהכריז כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו, נשיא המדינה ריבלין העביר את מכתב המנדט לנתניהו דרך המנכ"ל טובי, ולא עשה זאת בעצמו, כמקובל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/04/21 13:41 כד בניסן התשפא

ריבלין נגד נתניהו? מנכ"ל בית הנשיא הוא שמסר את מכתב המנדט
ריבלין מטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, בפעם הקודמת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום (ג') בשעות הצהריים המוקדמות הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו, לאחר שאסף את מספר הממליצים הגבוה ביותר. אלא, שבניגוד לפעמים הקודמות ריבלין לא מתכוון לזמן את נתניהו לקבלת המנדט, כמקובל, ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי הוא שמוסר את המכתב מהנשיא ללשכת ראש הממשלה. כך פרסם העיתונאי ירון אברהם.

הנשיא ריבלין החליט: נתניהו זכה במנדט | "ההכרעה אינה קלה בעיני"

בדברים שנשא לפני שהכריז על נתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה אמר ריבלין: "במצב דברים זה בו אין רוב של 62 חברי כנסת התומכים במועמד מסוים ובאין שיקולים אחרים המצביעים על סיכויו של מי מהמועמדים להרכיב ממשלה, קיבלתי את הכרעתי באתם למשתקף ממפת הממליצים המעידה על סיכוי גבוה מעט של חבר הכנסת בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. לפיכך, החלטתי להטיל עליו את התפקיד להרכבת הממשלה".

 

 

בסיום דבריו אמר הנשיא: "הכרעה זו אינה הכרעה קלה בעיני, ברמה המוסרית והערכית. כפי שאמרתי בתחילת דברי, מדינת ישראל איננה דבר המובן מאליו. אני נולדתי עשר שנים לפני שקמה ובכל אותה תקופה אני ראיתי את תקומתה ואת הנפת הדגל שלה לראש התורן. אני חרד כמוכם למדינתי, למדינתנו. אך אני עושה את המוטל עלי במסגרת תפקידי כנשיא מדינת ישראל הכפוף להוראות החוק ולהחלטות בית המשפט ומגשים את רצונו של הריבון. הוא העם בישראל, אתם, שנציגתו היא הכנסת בין בחירות לבחירות. כנסת שנבחרה על ידכם".